De voorzitter opent de zitting op 29/03/2021 om 19:30.
Overwegende dat het aantal coronabesmettingen in de gemeente Zaventem sterk is toegenomen.
Overwegende dat uit de analyse is gebleken dat met grote waarschijnlijkheid de jonge kinderen en hun (jonge) ouders een besmettingsbron zijn waardoor de sport-, jeugd- en culturele infrastructuur een potentiële besmettingshaard vormen.
Gelet op het overleg met MSPOC van ELZ Druivenstreek en de liaisonarts die aanraden om strenge lokale maatregelen te treffen en in het bijzonder voor kinderen -12 jaar.
De gemeenteraad neemt kennis van de notulen en het audioverslag van de vergadering de dato 01 maart 2021.
De gemeenteraad keurt de notulen en het audioverslag (https://zaventem.notubiz.be) van de vergadering de dato 01 maart 2021 goed.
Overwegende dat deze diensten kunnen gebeuren via een raamovereenkomst die Vlaamse Overheid - Agentschap Facilitair Bedrijf sloot op basis van het bestek met nummer 2019/HFB/OP/59092 met de ondernemer Edenred Belgium NV, Herrmann-Debrouxlaan 54 te 1160 Oudergem;
Overwegende dat de uitgave voor de opdracht “Aanmaak en leveren elektronische ecocheques voor gemeente- en OCMW personeel voor de periode van 01/01/2021 tot en met 30/06/2024” wordt geraamd op
1) Dienstverlening (prestatievergoeding) (€ 0.50 % op de waarde van de ecocheque) verschuldigd voor het aanmaken, verdelen, bheren van de elektronische ecocheque. Raming €1936.00 incl 21 % btw (2.000 ecocheques of 500/jaar * € 160/ cheque *0.5 % = € 1.600 excl. btw of €1.936 incl. btw voor 4 jaar of € 484 incl. btw /jaar)
2) Waarde echocheques 2.000 voor 4 jaar (of 500/jaar) x € 160 per cheque incl. btw (0 % btw). Effectieve waarde van de maaltijdcheques over 4 jaar = € 320.000 of € 80.000/jaar.
Overwegende dat de ontwerper voorstelt om, rekening houdende met het voorgaande, deze opdracht te gunnen aan Edenred Belgium NV, KBO nr. 407034269, Herrmann-Debrouxlaan 54 te 1160 Oudergem tegen de voorwaarden van de raamovereenkomst die Vlaamse Overheid - Agentschap Facilitair Bedrijf sloot op basis van het bestek met nummer 2019/HFB/OP/59092 met de ondernemer Edenred Belgium NV, Herrmann-Debrouxlaan 54 te 1160 Oudergem
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36, en inzonderheid artikels 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad, en artikel 269, betreffende dwingende en onvoorziene omstandigheden;
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld goedkeuring te verlenen aan de toetreding tot het raamcontract dat de Vlaamse Overheid - Agentschap Facilitair Bedrijf sloot op basis van het bestek met nummer 2019/HFB/OP/59092 met de ondernemer Edenred Belgium NV, Herrmann-Debrouxlaan 54 te 1160 Oudergem en goedkeuring aan de raming voor de opdracht “Aanmaak en leveren elektronische ecocheques voor gemeente- en OCMW personeel voor de periode van 01/03/21 tot en met 30/06/24”, opgesteld door de ontwerper, Vlaamse Overheid - Agentschap Facilitair Bedrijf
Bij beslissing van de gemeenteraad in zitting 28 januari 2019 werd het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad goedgekeurd alsook de gebruiksovereenkomst voor tablets als bijlage.
Door de raad voor maatschappelijk welzijn van heden wordt het huishoudelijk reglement voor het bijzonder comité sociale dienst uitgebreid met de mogelijkheid dat de leden van het BCSD, die geen gemeenteraadslid, ook hun onkosten mogen indienen voor een bedrag tot €250 per jaar, waaronder ook de terugbetaling voor de aanschaf van een tablet of hybride (tablet-laptop) toestel.
Bijgevolg dient het bestaande gebruiksreglement aangepast voor de leden van het BCSD
De gemeenteraad gaat akkoord met de aangepaste gebruiksovereenkomst tablets raadsleden en leden Bijzonder Comité Sociale dienst
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen, inzonderheid de artikelen 40 en 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad en de artikelen 427 en 432;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van de bestuurshandelingen;
Gelet op de thans van kracht zijnde statuten van Haviland zoals gepubliceerd in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad op 21 november 2019, inzonderheid artikel 38 betreffende de statutenwijziging;
Overwegende dat de gemeente deelnemer is bij Haviland Intercommunale die werd opgericht op 24 maart 1965 bij oprichtingsakte gepubliceerd in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 16 april 1965 onder het nummer 8226 en werd verlengd op 23 oktober 2019 gepubliceerd in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad op 21 november 2019 onder het nummer 19151652;
Overwegende dat Haviland Intercommunale als intergemeentelijk samenwerkingsverband voor de ruimtelijke ordening en de economische-sociale expansie van het arrondissement Halle-Vilvoorde een dienstverlenende vereniging is overeenkomstig artikel 398, §2, 2° van het decreet lokaal bestuur;
Overwegende dat artikel 427 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat de wijzigingen in de statuten van de dienstverlenende vereniging en in de bijlagen artikelsgewijs worden aangebracht door de algemene vergadering met een drievierdemeerderheid, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten, en op voorwaarde dat de gewone meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten haar instemming betuigt;
Dat uiterlijk negentig dagen voor de algemene vergadering die de statutenwijzigingen moet beoordelen, een door de raad van bestuur opgesteld ontwerp aan alle deelnemers wordt voorgelegd; dat de beslissingen daarover van hun raden die de oorspronkelijke statuten hebben goedgekeurd, het mandaat van de respectieve vertegenwoordigers op de algemene vergadering bepalen en bij het verslag wordt gevoegd;
Dat de deelnemers die nalaten binnen de gestelde termijn een beslissing te nemen en voor te leggen, worden geacht zich te onthouden; dat de onthouding het mandaat van hun vertegenwoordiger op de algemene vergadering bepaalt;
Overwegende dat de raad van bestuur van Haviland op 22 februari 2021 overeenkomstig artikel 427 van het decreet lokaal bestuur een ontwerp van statutenwijziging heeft goedgekeurd;
Gelet op de brief van 5 maart 2021 waarbij Haviland de deelnemers in kennis stelt van het voorstel van statutenwijzigingen;
Gelet op de agenda van de gewone algemene vergadering van Haviland Intercommunale die zal gehouden worden op 16 juni 2021 om 18:00 uur, ONLINE via Teams met de mogelijkheid om ook fysiek aanwezig te zijn in de kantoren van Haviland, Brusselsesteenweg 617 te 1731 Zellik (= hybride vorm van vergaderen), en ondermeer volgend agendapunt omvat : voorstel statutenwijzigingen : goedkeuring;
Gelet op het dossier met documentatiestukken dat aan de gemeente overgemaakt werd;
Gelet op het besluit van de gemeenteraad van 18 februari 2019 waarbij voor de verdere duur van deze legislatuur de heer P. OCKERMAN, als effectief afgevaardigde, en de heer B. ABARI, als plaatsvervangend afgevaardigde, werden aangeduid;
Overwegende dat artikel 432 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient herhaald te worden voor elke vergadering;
De gemeenteraad keurt de statutenwijziging van Haviland Intercommunale IgSv goed en bevestigt de mandaten voor de algemene vergadering d.d. 16 juni 2021.
Overwegend dat de gemeente Zaventem aangesloten is bij de intergemeentelijke vereniging voor crematoriumbeheer in het Arrondissement Halle-Vilvoorde "Havicrem" die werd opgericht bij onderhandse akte de dato 10 juni 2003 en bekendgemaakt in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad van 26 september 2003, onder het nummer 03099363;
Overwegende dat Havicrem als intergemeentelijk samenwerkingsverband een opdrachthoudende vereniging is die wordt beheerst door het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op artikel 6 van de statuten van Havicrem dat vermeldt dat de vereniging wordt opgericht voor een termijn van 18 jaar, die verstrijkt op 10 juni 2021;
Gelet op artikel 423, 1ste lid van het decreet lokaal bestuur, dat stelt dat de statutair bepaalde duur van een opdrachthoudende vereniging opeenvolgende keren kan verlengd worden voor een termijn die niet langer mag zijn dan 18 jaar;
Gelet op artikel 423, 2de lid van het decreet lokaal bestuur, dat bepaalt dat volgende beslissingen moeten genomen worden met het oog op de verlenging van de bestaansduur van Havicrem;
Gelet op de bepalingen van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur;
Gelet op de agenda van de bijzondere algemene vergadering van Havicrem die zal gehouden worden op woensdag 09 juni 2021 om 18:30 uur in crematorium Daelhof, Erasmuslaan 50 te Cargovil (Eppegem) en volgende punten omvat :
Gelet op de beraadslaging en het gemotiveerd besluit van de raad van bestuur van Havicrem op dinsdag 9 maart 2021, aangenomen met éénparigheid van stemmen;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 18 februari 2019 waarbij voor de verdere duur van deze legislatuur de heer D. PHILIPS, als effectief vertegenwoordiger, en de heer R. DE MOL, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, werd aangeduid;
De gemeenteraad geeft zijn goedkeuring aan de agendapunten van de bijzondere algemene vergadering van Havicrem IGV op woensdag 09 juni 2021 met volgende agendapunten :
Eveneens keurt de gemeenteraad de bevestiging van de mandaten goed.
Gelet op het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, en in het bijzonder op artikel 41;
Gelet op de wet van 21 december 1994 houdende sociale en diverse bepalingen, artikel 180;
Gelet op het feit dat de gemeente Zaventem vennoot is van de cvba Zefier;
Gelet op de statuten van de cvba Zefier inzonderheid de artikel 26, 27 en 28;
Gelet op de uitnodiging via mail d.d. 16 maart 2021 tot de gewone algemene vergadering van cvba Zefier op donderdag 10 juni 2021 om 14u00 waarvoor de deelnemers worden verzocht om deel te nemen via videoconferentie, met volgende agenda :
Gelet op de ter beschikking gestelde documenten;
Overwegende dat geen bezwaren voorhanden zijn om de goedkeuring van de voorgelegde agendapunten te weigeren;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 25 maart 2019, waarbij voor de verdere duur van deze legislatuur de heer Sven VANEYCKEN, als effectief vertegenwoordiger, en de heer Farid DAHDOUH-GUEBAS, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, werden aangesteld;
De gemeenteraad keurt de agendapunten van de gewone algemene vergadering van cvba Zefier d.d. 10 juni 2021 om 14u00 uur goed met volgende agendapunten :
Eveneens bevestigt de gemeenteraad de mandaten van de vertegenwoordigers.
In het kader van de vaccinatiestrategie worden in de diverse eerstelijnszones in Vlaanderen vaccinatiecentra opgericht.
Het "Draaiboek vaccinatiecentra" en de blauwdruk van het Agentschap Zorg en Gezondheid legt aan de lokale besturen op om per eerstelijnszone (ELZ) maximaal twee vaccinatiecentra op te richten.
Binnen de ELZ Druivenstreek worden er twee vaccinatiecentra ingericht in respectievelijk de gemeente Zaventem (Skyhall Luchthaven Zaventem, Leopoldlaan) en in de gemeente Overijse (Markthal, Stationsplein).
De werking van beide vaccinatiecentra en de afspraken tussen de deelnemende besturen worden vastgelegd in bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst.
Het is aangewezen dat de voornoemde gemeenten tezamen met ELZ Druivenstreek afspraken vastleggen betreffende het gebruik van de infrastructuur, logistieke ondersteuning, uitbating, inzet van middelen en personeel voor logistieke taken, en kostendeling.
Nadat het vaccinatiecentrum Markthal Overijse haar werkzaamheden heeft beëindigd, factureert de gemeente Overijse aan de gemeenten Hoeilaart en Tervuren de kosten gemaakt voor het vaccinatiecentrum Markthal Overijse in de mate dat de kosten het voorziene budget zoals ter beschikking gesteld door de Vlaamse overheid (het Agentschap Zorg en Gezondheid) overschrijden.
Nadat het vaccinatiecentrum Skyhall Luchthaven Zaventem haar werkzaamheden heeft beëindigd, factureert de gemeente Zaventem aan de gemeenten Kraainem en Wezembeek-Oppem de kosten gemaakt voor het vaccinatiecentrum Skyhall Luchthaven Zaventem in de mate dat de kosten het voorziene budget zoals ter beschikking gesteld door de Vlaamse overheid (het Agentschap Zorg en Gezondheid) overschrijden.
Tevens worden de overkoepelende kosten van beide vaccinatiecentra door de gemeente Zaventem gefactureerd aan de 6 partij-gemeenten.
De verwachte subsidies bedragen € 2.593.435 voor de beide vaccinatiecentra.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 22 januari 2021 tot toekenning van een subsidie voor infrastructuur en uitbating van een vaccinatiecentrum.
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2021 tot toekenning van een subsidie voor collectief transport naar een vaccinatiecentrum.
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 12 februari 2021 tot toekenning van een subsidie aan de zorgraden en de penvoerende organisaties voor het programmamanagement en de bestaffing van de vaccinatieteams in de vaccinatiecentra.
De gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst "Vaccinatiecentra Skyhall Luchthaven Zaventem en Markthal Overijse" goed.
Gelet op de COVID-19-pandemie;
Gelet op de huidige maatregelen van de (federale) overheid om de pandemie onder controle te krijgen;
Overwegende dat de ministerraad van 12.02.2021 op voorstel van minister van Werk Pierre-Yves Dermagne een voorontwerp van wet heeft goedgekeurd over de toekenning van een recht op klein verlet voor werknemers met het oog op het toegediend krijgen van een vaccin ter bescherming tegen het coronavirus;
Overwegende dat deze wet niet van toepassing zal zijn op het statutair personeel;
Overwegende dat voorgesteld wordt om al het personeel vaccinatieverlof toe te kennen onder de vorm van dienstvrijstelling overeenkomstig dezelfde modaliteiten zoals voorzien in de toekomstige wet over de toekenning van een recht op klein verlet voor werknemers met het oog op het toegediend krijgen van een vaccin ter bescherming tegen het coronavirus;
Overwegende dat het bestuur evenwel op basis van bovenvermeld artikel BVR RPR beslist of dienstvrijstelling wordt toegekend;
Gelet op de onderhandelingen die ter zake gevoerd werden in het Bijzonder Onderhandelingscomité van 17 maart 2021;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 15 maart 2021 houdende het principieel akkoord inzake het vaccinatieverlof;
Gelet op de bepalingen van het Besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeente- en provinciepersoneel, meer bepaald artikel 218, tweede lid, BVR RPR dat in de mogelijkheid voorziet om via de raad bijkomende dienstvrijstellingen te regelen;
Gelet op de bepalingen van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Akkoord toekenning vaccinatieverlof gemeentepersoneel onder de vorm van dienstvrijstelling overeenkomstig dezelfde modaliteiten zoals voorzien in de toekomstige wet over de toekenning van een recht op klein verlet voor werknemers met het oog op het toegediend krijgen van een vaccin ter bescherming tegen het coronavirus
De Federale Pensioendienst - Gemeenschappelijke Sociale Dienst biedt de provinciale en plaatselijke besturen een raamovereenkomst inzake collectieve hospitalisatie aan krachtens artikel 21, 5' van de wet van 18 maart 2016.
De huidige overeenkomst met AG INSURANCE, afgesloten voor 4 jaar, loopt af op 31.12.2021.
Bijgevolg schrijft de Federale Pensioendienst - Gemeenschappelijke Sociale Dienst een nieuwe overheidsopdracht uit in de loop van het 1e semester van 2021.
Overeenkomstig de reglementering dient de Federale Pensioendienst - Gemeenschappelijke Sociale Dienst in het bestek de besturen vermelden die zullen aansluiten bij de volgende raamovereenkomst van 2022 tot en met 2025.
De overheidsopdracht heeft betrekking op het afsluiten van een collectieve hospitalisatie- en ernstige ziekteverzekering van de Federale Pensioendienst - Gemeenschappelijke Sociale Dienst ten voordele van de provinciale en plaatselijke besturen. De uitvoering van de opdracht zal ingaan op 1 januari 2022 en aflopen op 31 december 2025, dus voor een duur van 4 jaar.
Als lokaal bestuur kan de gemeente Zaventem gebruik maken van de mogelijkheid om in te tekenen in de raamovereenkomst van de Federale Pensioendienst - Gemeenschappelijke Sociale Dienst, waardoor zij is vrijgesteld van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren.
Het behoort in casu tot de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen om te beslissen om beroep te doen op de Federale Pensioendienst - Gemeenschappelijke Sociale Dienst voor afname van de raamovereenkomst inzake een collectieve hospitalisatieverzekering.
Het is wenselijk dat de gemeente zou aansluiten bij de door de Federale Pensioendienst - Gemeenschappelijke Sociale Dienst aangeboden raamovereenkomst inzake een collectieve hospitalisatieverzekering om volgende redenen:
In het bestek van de Federale Pensioendienst - Gemeenschappelijke Sociale Dienst dienen de besturen te worden vermeld die zullen aansluiten bij voormelde raamovereenkomst.
Gezien de uitgaven betreffende een collectieve hospitalisatieverzekering behoren tot het exploitatiebudget is het de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen om zich principieel akkoord te verklaren met de aansluiting bij voormelde raamovereenkomst.
Na sluiting van voormelde overheidsopdracht betreffende de raamovereenkomst zal het college van burgemeester en schepenen gevraagd worden de verbintenis met de opdrachthouder te bekrachtigen.
De gemeenteraad verklaart zich akkoord om aan te sluiten bij de door de Federale Pensioendienst - Gemeenschappelijke Sociale Dienst aangeboden raamovereenkomst inzake een collectieve hospitalisatieverzekering.
Gelet op het besluit van de Gemeenteraad van 27 november 2017, waarbij de capaciteit werd vastgesteld in de gemeentelijke basisschool te Sint-Stevens-Woluwe voor de kleuterschool: 44 kleuters per geboortejaar en voor de lagere school 44 leerlingen per leeftijdsgroep, met ingang op 1 maart 2018;
Gelet op de vraag, zoals blijkt uit het verslag van mevrouw Caroline Verfaillie, directeur, de dato 3 maart 2021, om de capaciteit op te trekken naar 24 kleuters. De nood is hoog, dit blijkt uit de wachtlijsten voor de kleuterklassen en het eerste leerjaar (via het digitaal aanmelden);
Ook wenst mevrouw Caroline Verfaillie de capaciteit te verhogen naar 24 leerlingen voor het eerste leerjaar;
Volgend schooljaar zou mevrouw Caroline de capaciteit wensen te verhogen naar 24 leerlingen voor het tweede leerjaar (elk volgend schooljaar wenst ze een hoger leerjaar te verhogen naar 24 leerlingen);
In bijlage kunt u de motivatiebrief terugvinden van mevrouw Caroline Verfaillie;
De capaciteit van de kleuterafdeling en de lagere afdeling van de gemeentelijke basisschool te Sint-Stevens-Woluwe voor het schooljaar 2021 – 2022 wordt aangepast.
Gelet op de wet van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 30 maart 2009 over het algemeen toelagereglement waarin beslist wordt welke artikels van de wet van 14 november 1983 van toepassing zijn;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen op besluiten van de provinciale en gemeentelijke overheden en ocmw’s en de omzendbrief BA 200/08 van 17 november 2000;
Gelet op artikel 40 en 41,23° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen houdende de exclusieve bevoegdheid van de raad over de toekenning van nominatieve subsidies;
Gelet op de aanvraag van de culturele verenigingen Zaventem omtrent het bekomen van een financiële tussenkomst voor 2021;
Overwegende dat deze toelage niet valt onder de toepassing van een reglement maar wel als aparte nominatieve lijst bij het budget werd opgenomen;
Overwegende dat de toelage aan de culturele verenigingen Zaventem gebeurt volgens het overzicht hieronder;
Overwegende dat dit overzicht werd voorgelegd aan de cultuurraad en deze akkoord ging met onderstaande verdeling;
Gelet op het feit dat de nodige kredieten zijn ingeschreven (MJP 846 met een budget van € 20500) van het budget 2021;
De Gemeenteraad keurt de jaarlijkse toelagen voor de culturele verenigingen goed.
Overwegende dat de gemeente Zaventem in het kader van een subsidieproject met Departement Omgeving instaat voor het project Nat Noskoem. Hiervoor werd een subsidiebelofte bekomen met het oog op de vernatting en toegankelijkheid van het gebied tussen de Zeven Tommen en de Felix Goossenstraat, aansluitend aan de Kleine Beek;
Gelet op het collegebesluit van 8 maart 2021 betreffende de principiële goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst met de provincie Vlaams-Brabant en TMWV;
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Gelet op het subsidiebesluit van Departement Omgeving;
De gemeenteraad keurt het voorstel van samenwerkingsovereenkomst tussen de provincie Vlaams-Brabant en TMWV goed.
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 20 december 1993, punt 34, houdende goedkeuring ontwerp-overeenkomst en straattracé voor de hiernavermelde verkaveling “Vinkenberg 2”;
Gelet op de verkavelingsvergunning “Vinkenberg 2” van 17 januari 1994 – Reg. 370/93 – 344/V/193, afgegeven aan de nv CO-PART, en de hieraan gekoppelde ondertekende overeenkomst tussen de gemeente Zaventem en de verkavelaar van 17 januari 1994, in het bijzonder artikel III.14;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 22 juni 1998, punt 12, houdende goedkeuring ontwerp-overeenkomst en straattracé voor de hiernavermelde verkaveling “Karenberg 1A”;
Gelet op de verkavelingsvergunning “Karenberg 1A” van 3 augustus 1998 – Reg. 500/98 – 344/V/251, afgegeven aan de nv CO-PART, en de hieraan gekoppelde ondertekende overeenkomst tussen de gemeente Zaventem en de verkavelaar van 3 augustus 1998, in het bijzonder artikel III.14;
Gelet op het proces-verbaal van definitieve oplevering infrastructuur verkaveling “Vinkenberg 2” van 4 november 2001;
Gelet op het schrijven van de gemeente Zaventem aan de nv CO-PART van 5 december 2001 (herinnering van 29 juli 2004) met betrekking tot de nog af te handelen gratis grondafstand bij notariële akte;
Gelet op het proces-verbaal van definitieve oplevering infrastructuur verkaveling “Karenberg 1A” van 1 april 2005;
Gelet op het rooilijnplan der beide verkavelingen “Vinkenberg 2” en “Karenberg 1A”;
Gelet op het schrijven van de gemeente Zaventem aan notaris Martine Robberechts, notaris met standplaats te Zaventem, van 12 januari 2007 met betrekking tot de beslaglegging op de gronden van de nv CO-PART en het feit dat, ingevolgde de afgegeven verkavelingsvergunningen én de afgesloten overeenkomsten, de wegzate van de wegenis met de aangelegde infrastructuur, nog dient overgedragen te worden aan de gemeente Zaventem bij notariële akte;
Gelet op het kadastraal plan en de kadastrale legger;
Gelet op het e-mailbericht van Racine Advocaten, Access Building, Keizer Karellaan 586, bus 9 te 1082 Brussel, van 21 november 2019 in hun hoedanigheid van curator van de NV CO-PART (KBO nr. 0427.961.524), waarbij zij de gemeente laten weten dat de gefailleerde nog eigenaar is van onder meer de volgende twee kadastrale percelen gelegen te Sint-Stevens-Woluwe: perceel Sectie A nr. 18 E4 (“Eksterberg” – 29a 21ca) en perceel Sectie A 50 L5 (“Woluweveld” – 53a 8ca) dewelke naar alle waarschijnlijkheid de aangelegde wegen zijn van de respectievelijke verkavelingen;
Gelet op het besluit van het College van burgemeester en schepenen van 29 juni 2020, punt CBS/2020/1504, houdende “Sint-Stevens-Woluwe – Verkavelingen “Vinkenberg 2” en “Karenberg 1A” – overdracht wegenis- en infrastructuur (gratis grondafstand) na faillissement ontwikkelaar/eigenaar nv CO-PART – principiële goedkeuring procedure”;
Gelet op de kadastrale bescheiden, waaruit blijkt dat ook het kadastraal perceel “bouwgrond” in deze verkaveling, heden gekadastreerd Zaventem, 5 de Afdeling, Sint-Stevens-Woluwe, Sectie A, nummer 50 S2 met een oppervlakte van 1a 30ca en volledig in gebruik is als openbaar nut door de inplanting van diverse bovengrondse nutsleidingen-cabines en ondergrondse leidingen, nog in eigendom is van de gefailleerde NV CO-PART;
Gelet op de ontwerpakte, opgemaakt door notaris Robberechts & Vancauwelaert BV, notaris met standplaats te Zaventem;
Overwegende dat aan alle voorwaarden van de respectievelijke verkavelingen werd voldaan, hetgeen eveneens werd bevestigd in het schrijven aan de notaris waarbij werd opgedragen om de akte van gratis grondafstand wegzate en infrastructuur te willen opstellen;
Overwegende dat er door de gefailleerde, de NV CO-PART, nog geen grondoverdrachtsplan (incl. opmetingsplan as-built) van de wegenis werd aangeleverd;
Overwegende dat de kosten voor de opmaak van het grondoverdrachtsplan en alle overige notariskosten m.b.t. de grondoverdracht wegzate en infrastructuur der respectievelijke verkavelingen, overeenkomstig de bepalingen van de overeenkomst ten laste werden gelegd van de verkavelaar, de NV CO-PART, maar dat een dergelijk plan niet in het bezit is van de curator en dat hiervoor ook geen gelden meer voorhanden zijn;
Overwegende dat het wenselijk is om de wegenis der respectievelijke verkavelingen, evenals de zones voor nutsvoorzieningen, aangeduid op de kadastrale legger als de percelen gelegen 5de afdeling, sectie A, nummers18 E4, 50 S2 en 50 L5 met respectievelijke oppervlakten van 29a 21ca, 1a 30ca en 53a 08ca op te nemen in het openbaar domein van de gemeente, na het verlijden van de akte;
Overwegende het akkoord per e-mail van de Rechter-Commissaris om de kosten van de notaris m.b.t. het verlijden van één akte der beide verkavelingen, ter zijne laste te willen nemen;
Overwegende het gunstig advies van het College van burgemeester en schepenen om deze aangelegenheid als dusdanig af te handelen;
Gehoord en op voorstel van het College van Burgemeester en Schepenen.
Gelet op het Decreet over het lokaal bestuur;
Gelet op artikel 326 tot en met 334 van het Decreet over het lokaal bestuur houdende algemeen bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Vlaams bestuursdecreet betreffende de openbaarheid van bestuur;
Gelet op de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening;
De gemeenteraad beslist over te gaan tot de verwezenlijking van de rooilijnen door gratis grondverwerving, zoals opgelegd in de verkavelingsvergunningen “Vinkenberg 2” van 17 januari 1994 en “Karenberg 1A” van 3 augustus 1998, beide afgegeven aan de nv CO-PART, voor de gronden gelegen te Sint-Stevens-Woluwe, Eksterberg/Spechtenberg/Vinkenberg/Korenveld, Zaventem 5de Afdeling, sectie A, nummers18 E4, 50 S2 en 50 L5 met respectievelijke oppervlakten van 29a 21ca, 1a 30ca en 53a 08ca volgens kadastrale legger, en deze in te lijven bij het openbaar domein van de gemeente.
Elk lokaal bestuur moet op basis van een aantal richtinggevende criteria ten laatste tegen 31 oktober 2021 een voorstel van werkingsgebied indienen bij de Vlaamse regering voor de vorming van Woonmaatschappijen die de activiteiten van de huidige sociale verhuurkantoren en de sociale huisvestingsmaatschappijen verenigingen.
Het voorgesteld werkingsgebied bewerkstelligt een schaalvergroting die een versterking en professionalisering van de bestaande sociale huisvestingsmaatschappijen moet mogelijk maken en koppelt de gemeenten Kraainem, Wezembeek-Oppem, Overijse en Hoeilaart, vandaag voor sociale huisvesting bediend vanuit Asse en Sint-Pieters-Leeuw, aan bij de hun aangelande buurgemeenten.
De provincie Vlaams-Brabant onderscheidt zich van andere provincies door de aanwezigheid van het Brussels Gewest in het midden van haar grondgebied.
De gemeenten in de Oostrand van Brussel richten zich in hun samenwerkingsverbanden op de provinciehoofdstad Leuven en dat over de huidige arrrondissementsgrenzen heen.
In het zuiden van Brussel zorgt het Zoniënwoud en de autosnelweg E411 voor een natuurlijke grens tussen de Druivenstreek en de Zennevallei.
De samenwerking op het beleidsdomein Wonen in het werkingsgebied tussen Brussel en Leuven, over de arrondissementsgrenzen heen, is reeds meer dan 25 jaar een feit.
In 1987 fuseerde de toenmalig Maatschappij voor de Huisvesting te Steenokkerzeel met de cvba Elk zijn Huis, met zetel te Tervuren. In 1993 sloot de Maatschappij voor de Huisvesting te Sint-Stevens-Woluwe aan en in 1994 de cv Eigen Haard uit Kraainem en de cv Zaventem Uitbreiding.
Vlabinvest apb bewerkstelligt betaalbaar wonen in de Vlaamse rand rond Brussel. De eerste woningen werden reeds opgeleverd in 1981. Vlabinvest apb is actief over de grenzen van de referentieregio's heen. Het voorgesteld werkingsgebied omvat een belangrijk deel van het huidige door Valbinvest apb gefinancierde patrimonium en verankert de Vlabinvest werking in de dure Oostrand tussen Brussel en Leuven.
De sociale huisvestingsmaatschappij Elk zijn Huis haalt 42 % van haar huurinkomsten uit de referentieregio Halle-Vilvoorde.
De boekwaarde van haar patrimonium in Halle-Vilvoorde bedraagt 67,5 miljoen euro, hetzij 44 % van het totaal.
De splitsing van de balans in het kader van de oprichting van een nieuw Woonmaatschappij zal een kostelijke, moeilijke en onnodige administratie, juridische en boekhoudkundige oefening veroorzaken.
Vandaag vormt de samenwerking tussen Zaventem en Tervuren, gemeenten met elk een sociaal huurpatrimonium van meer dan 550 woningen, de kern waarrond kleinere en meer landelijke gemeenten aansluiten.
De gemeente Zaventem ervaart al jaren een goede samenwerking met en binnen de sociale huisvestingsmaatschappij Elk zijn Huis en wenst die te behouden.
De gemeenteraad stelt de Vlaamse regering voor een Woonmaatschappij op te richten met als werkingsgebied de gemeenten Steenokkerzeel, Zaventem, Kraainem en Wezembeek-Oppem in de referentieregio Halle-Vilvoorde en de gemeenten Tervuren, Bertem, Kortenberg, Huldenberg, Overijse en Hoeilaart in de referentieregio Oost-Brabant.
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 11 juni 2018, houdende : “Politiezone Zaventem – Zaventem – Bouw en onderhoud nieuw politiekantoor d.m.v. DBM-opdracht – Goedkeuring vertrouwelijke verslag beoordelingscommissie BAFO’s en gunning aannemer THV Willemen-Franki|Org-Arch &Teco/Politie Zaventem (Sweco Belgium NV)” en het aangetekend schrijven d.d. 06 juli 2018 – Ref. OW/MVD/2018.176 aan Combinatie THV Willemen – Franki & TV Org – Arch & Teco/Politie Zaventem, houdende : kennisgeving sluiting
Aanbestedingsbedrag : netto : 12.481.283,93 euro
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 08 juli 2019, houdende : “Politiezone Zaventem : Zaventem – Bouw en onderhoud nieuw politiekantoor d.m.v. DBM-opdracht – Bevel tot wijziging van opdracht nrs. 1,2 en 3 (Belfius Bank NV/DBM Politie Zaventem BVBA) en het aangetekend schrijven d.d. 16 juli 2019 – Ref. OW/PV/2019.99 aan Belfius Bank NV, houdende : goedkeuring bevel tot wijziging van de opdracht nrs. 1,2 en 3 ;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 04 november 2020, houdende : “Politiezone Zaventem : Zaventem – Bouw en onderhoud nieuw politiekantoor d.m.v. DBM-opdracht – Bevel tot wijziging van opdracht nr. 4. (Belfius Bank NV/DBM Politie Zaventem BVBA) en het aangetekend schrijven d.d. 16 november 2020 – Ref. OW/PV/2020.134 aan Belfius Bank NV, houdende : goedkeuring bevel tot wijziging van de opdracht nr. 4 ;
Gelet op de beslissing van de Gemeenteraad d.d. 23 november 2020, houdende : "Zaventem - Bouw en onderhoud nieuw politiekantoor d.m.v. DBM-opdracht - Goedkeuring bevel aan de opdracht nrs. 1, 2, 3 en 4 - Goedkeuring meeruitgave - Goedkeuring aangepaste raming totaal financieringsbedrag (Belfius Bank NV / DBM Politie Zaventem BVBA) en het aangetekend schrijven d.d. 03 december 2020 – Ref. OW/GH/2020.144 aan Belfius Bank NV, houdende : goedkeuring bevel tot wijziging van de opdracht nr. 4 door de gemeenteraad, evenals nrs. 1, 2 en 3 ;
- wijziging aan de opdracht nr. 1 : college 08.07.2019 |
18.715,60 euro |
- wijziging aan de opdracht nr. 2 : college 08.07.2019 |
26.496,00 euro |
- wijziging aan de opdracht nr. 3 : college 08.07.2019 |
9.021,75 euro |
- wijziging aan de opdracht nr. 4 : college 04.11.2020 |
279.974,56 euro |
|
________________ |
Netto : |
334.207,91 euro |
BTW 21% |
70.183,66 euro |
|
_____________ |
Totaal : |
404.391,57 euro |
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 14 december 2020, houdende : “Politiezone Zaventem : Zaventem – Bouw en onderhoud nieuw politiekantoor d.m.v. DBM-opdracht – Bevel tot wijziging van opdracht nrs. 5 en 6 (Belfius Bank NV/DBM Politie Zaventem BVBA) en het mailbericht d.d. 21 december 2020 aan Belfius Bank NV, houdende : goedkeuring bevel tot wijziging van de opdracht nrs. 5 en 6;
Gelet op de beslissing van de Gemeenteraad d.d. 25 januari 2021, houdende : "Zaventem - Bouw en onderhoud nieuw politiekantoor d.m.v. DBM-opdracht - Goedkeuring bevel aan de opdracht nrs. 5 en 6 - Goedkeuring meeruitgave - Goedkeuring aangepaste raming totaal financieringsbedrag (Belfius Bank NV / DBM Politie Zaventem BVBA) en het mailbericht d.d. 29 januari 2021 - ref. OW/GH/21.08 aan Belfius Bank NV, houdende : goedkeuring bevel tot wijziging van de opdracht nr. 5 en 6 door de gemeenteraad;
- wijziging aan de opdracht nr. 5 : college 14.12.2020 |
413.536,82 euro |
- wijziging aan de opdracht nr. 6 : college 14.12.2020 |
158.668,44 euro |
|
________________ |
Netto : |
572.205,26 euro |
BTW 21% |
120.163,10 euro |
|
_____________ |
Totaal : |
692.368,36 euro |
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 01 maart 2021, houdende : “Politiezone Zaventem : Zaventem – Bouw en onderhoud nieuw politiekantoor d.m.v. DBM-opdracht – Goedkeuring bevel tot wijziging van opdracht nr. 7 – Goedkeuring aangepaste raming totaal financieringsbedrag d.d. 23 februari 2021 (Belfius Bank NV/DBM Politie Zaventem BVBA)”;
- Wijziging 7 - netto : |
138.610,77 euro |
Overwegende dat het totaalbedrag van de tot op heden voorgelegde wijzigingen aan de opdracht kan vastgesteld worden op :
wijziging aan de opdracht nr. 1 : college 08.07.2019 | 18 715,60 € |
wijziging aan de opdracht nr. 2 : college 08.07.2019 | 26 496,00 € |
wijziging aan de opdracht nr. 3 : college 08.07.2019 | 9 021,75 € |
wijziging aan de opdracht nr. 4 : college 04.11.2020 | 279 974,56 € |
wijziging aan de opdracht nr. 5 : college 14.12.2020 | 413 536,82 € |
wijziging aan de opdracht nr. 6 : college 14.12.2020 | 158 668,44 € |
wijziging aan de opdracht nr. 7 : college 01.03.2021 | 138 610,77 € |
______________ | |
Netto | 1 045 023,94 € |
Btw 21% | 219 455,03 € |
______________ | |
Totaal : | 1 264 478,97 € |
Overwegende dat volgens de berekening van Belfius Bank NV de kostprijs van het project op dit ogenblik kan geraamd worden :
Toewijzingsbedrag en ontwerpdiensten | 12 481 283,93 € |
wijziging van de opdracht nr. 1 : | 18 715,60 € |
wijziging van de opdracht nr. 2 : | 26 496,00 € |
wijziging van de opdracht nr. 3 : | 9 021,75 € |
wijziging van de opdracht nr. 4 : | 279 974,56 € |
wijziging aan de opdracht nr. 5 | 413 536,82 € |
wijziging aan de opdracht nr. 6 : | 158 668,44 € |
wijziging aan de opdracht nr. 7 : | 138 610,77 € |
______________ | |
Netto : | 13 526 307,87 € |
B.T.W. 21% | 2 840 524,65 € |
______________ | |
Totaal : | 16 366 832,52 € |
Overwegende dat het totaal financieringsbedrag (incl. nog te verwachten verrekeningen, erelonen, prijsherzieningen en onvoorziene kosten, projectbeheer en kosten alternatieve financiering, varia en BTW) door Belfius Bank op 23 februari 2021 geraamd wordt op 14.227.768,60 euro excl. BTW of 17.215.600,01 euro incl. BTW.
Overwegende dat de meeruitgave (wijzigingen aan de opdracht nr. 7) ten bedrage van 138.610,77 euro netto of 167.719,03 euro incl. BTW ter goedkeuring dient voorgelegd te worden aan de eerstvolgende gemeenteraad;
Gehoord het College van Burgemeester en Schepenen.
Gelet op de wet van 7 december 1998 betreffende de organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, in het bijzonder artikel 29bis en artikel 30;
Gelet op de Nieuwe Gemeentewet, in het bijzonder artikel 117, artikel 119, artikel 123, artikel 133 en artikel 133bis;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het decreet van 26 maart 2004 betreffende de openbaarheid van bestuur;
Gelet op de wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten;
Gelet op het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 5, § 3;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen, inzonderheid art. 38/1 “ Aanvullende werken, leveringen of diensten”.
Goedkeuring meerwerken nr. 7 en het totaal financieringsbedrag d.d. 23.02.2021. m.b.t. de nieuwbouw van het politiecommissariaat te Zaventem
Overwegende dat in het kader van de opdracht “Aanduiding van een sorteercentrum voor het aanbrengen van straatvuilnis, parkvuilnis, sluikstorten en groenafval (48 maanden)” een bestek met nr. CAD/2021/630/TD/CAD/1508 werd opgesteld door de Centrale Aankoopdienst;
Overwegende dat deze opdracht als volgt is opgedeeld:* Basisopdracht (Storten van stenen, grond en stenen, gemengd stedelijk afval, hout, tuin- en plantsoenafval), raming: € 87.125,00 excl. btw of € 105.421,25 incl. 21% btw;* Verlenging 1 (Storten van stenen, grond en stenen, gemengd stedelijk afval, hout, tuin- en plantsoenafval), raming: € 87.125,00 excl. btw of € 105.421,25 incl. 21% btw;* Verlenging 2 (Storten van stenen, grond en stenen, gemengd stedelijk afval, hout, tuin- en plantsoenafval), raming: € 87.125,00 excl. btw of € 105.421,25 incl. 21% btw;* Verlenging 3 (Storten van stenen, grond en stenen, gemengd stedelijk afval, hout, tuin- en plantsoenafval), raming: € 87.125,00 excl. btw of € 105.421,25 incl. 21% btw;
Overwegende dat de totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 348.500,00 excl. btw of € 421.685,00 incl. 21% btw;
Overwegende dat de opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 12 maanden;
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure;
Overwegende dat deze raming de limieten van de Europese bekendmaking overschrijdt;
Gehoord het College van Burgemeester en Schepenen.
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36 en artikel 57;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 15 maart 2021, punt CBS/2021/595, houdende : “Aanduiding van een sorteercentrum voor het aanbrengen van straatvuilnis, parkvuilnis, sluikstorten en groenafval (48 maanden). Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze”;
Aanduiding van een sorteercentrum voor het aanbrengen van straatvuilnis, parkvuilnis, sluikstorten en groenafval (48 maanden) - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze
In het kader van de tweede mobiliteitscyclus van 2021 wordt door de Federale Politie, Directie van de Mobiliteit en het Loopbaanbeheer (DSP) gevraagd om de vacante betrekkingen te melden en dit tegen uiterlijk 9 april 2021;
Gelet op het K.B. van 20 december 2007 tot wijziging van het koninklijk besluit van 5 september 2001 houdende het minimaal effectief van het operationeel personeel en van het administratief en logistiek personeel waarbij het minimaal effectief voor de PZ Zaventem gebracht wordt op 79 operationele personeelsleden;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit dd. 22 mei 2017 punt 106 waarbij de personeelsformatie
van de lokale politie Zaventem wordt uitgebreid naar 101 personeelsleden in het operationeel
kader en 20 personeelsleden in het administratief- en logistiek kader;
Overwegende dat er in 2021 vijf mobiliteitscycli georganiseerd worden, volgen de data voor het overmaken van de behoeftebepalingen van de zone aan de Directie van de Mobiliteit en Personeelsbeer (DSP) elkaar in een sneltempo op;
Gelet op het advies van de korpschef om volgende betrekkingen vacant te verklaren in de tweede mobiliteitscyclus van 2021:
In het Operationeel kader:
Eén betrekking van commissaris van politie “directeur wijk en onderzoek”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus.
Eén betrekking van commissaris van politie “algemeen toezicht”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus.
Drie betrekkingen van hoofdinspecteur van politie “interventie en toezicht”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Vervolg punt - gemeenteraad de dato 29 maart 2021
Eén betrekking van hoofdinspecteur van politie “team APO”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van hoofdinspecteur van politie “Lokaal Informatiepunt - Functioneel beheer”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Twee betrekkingen van hoofdinspecteur van politie “Lokaal Informatiepunt – Infogaring”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van hoofdinspecteur van politie “ ICT-services”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus.
Dertien betrekkingen van inspecteur van politie “interventie en toezicht”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Twee betrekkingen van inspecteur van politie “specialist geweldbeheersing”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van inspecteur van politie “klachten”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Drie betrekkingen van inspecteur van politie “team verkeer”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Twee betrekkingen van inspecteur van politie “lokale recherche”
- Betreft een gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Twee betrekkingen van inspecteur van politie “wijkwerking”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van inspecteur van politie “sociale recherche”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van inspecteur van politie “LIK-Infogaring”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
In het administratief- en logistiek kader:
Eén betrekking niveau B “consulent HRM”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Overwegende dat er vijf selectiemodaliteiten zijn:
- In volgorde van anciënniteit
- Gemotiveerd advies van de korpschef
- Interview met de kandidaten door de korpschef
- In aanmerking nemen van een advies van de selectiecommissie
- Het organiseren van één of meer test of geschiktheidsproeven
Overwegende dat de eerste mobiliteitscyclus 2021 nog niet afgerond is, en de behoeftebepaling voor de tweede cyclus 2021 tegen uiterlijk 9 april 2021 aan DSP dient overgemaakt te worden, zijn de aantal openstaande betrekkingen per kader op datum van publicatie van de tweede cyclus 2021 (30/04/2021) moeilijk in te schatten. Vandaar dat het college de raad de toestemming vraagt alle resterende openstaande betrekkingen ten opzichte van de goedgekeurde personeelsformatie vacant te klaren in de tweede mobiliteitscyclus 2021;
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus (WGP);
Gelet op het Koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten (RPPol);
Gelet op het Koninklijk Besluit van 20-11-2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten;
Gelet op de omzendbrief GPI 15, 15bis, 15 ter, 15 quater en 15 quinquies betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezone;
Gelet op het Koninklijk Besluit van 30/01/2006 (BS 30/01/2006) met betrekking tot de nieuwe mobiliteitsprocedure;
Gelet op art. 6 van het Koninklijk besluit van 30/01/2006 die wijzigingen aanbrengt die belangrijk zijn voor de uitwerking van de profielen;
De gemeenteraad gaat akkoord met vacant verklaring mobiliteit (tweede cyclus 2021) van verschillende betrekkingen.
De voorzitter sluit de zitting op 29/03/2021 om 21:50.
Namens Gemeenteraad,
Wim Debruyn
Algemeen Directeur
Natalie Miseur
Voorzitter