De voorzitter opent de zitting op 30/05/2022 om 19:30.
Via mail d.d. 26 april 2022 van Fluvius ontvangt de gemeenteraad het activiteitenverslag 2021 van Iverlek, eveneens ontvangt de gemeenteraad het verslag van de infosessie gemeenteraadsleden d.d. 10 mei 2022 via mail d.d. 16 mei 2022.
De gemeenteraad ontvangt op 02 mei 2022 van de Gewestelijke Maatschappij voor Volkshuisvesting de uitnodiging tot het bijwonen van de algemene vergadering op vrijdag 20 mei 2022 om 11 uur. Door het laat ontvangen van deze uitnodiging werd de plaatsvervangend vertegenwoordiger, de heer Alihsan ÖZKAN, op de hoogte gebracht om deze vergadering bij te wonen.
De gemeenteraad ontvangt op 02 mei 2022 van Elk Zijn Huis de uitnodiging tot het bijwonen van de algemene vergadering van de aandeelhouders op woensdag 18 mei 2022 om 20 uur op de zetel van de maatschappij, Lindeboomstraat 116 te Tervuren. Door het laat ontvangen van deze uitnodiging werd de effectieve vertegenwoordiger, de heer Hamid AKAYCHOUH, op de hoogte gebracht om deze vergadering bij te wonen.
De gemeenteraad neemt kennis van de notulen en het audioverslag van de vergadering de dato 25 april 2022.
De notulen van de gemeenteraad d.d. 25 april 2022 worden goedgekeurd.
Overwegend dat de gemeente deelnemer is van het intergemeentelijk samenwerkingsverband Havicrem, opgericht op 10 juni 2003 en bekendgemaakt in de Bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 26 september 2003, onder het nummer 03099363;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid op de bepalingen van de artikels 432 en 454;
Gelet op de artikels 32 en 33 van de gecoördineerde statuten van Havicrem;
Gelet op de agenda van de gewone algemene vergadering van Havicrem IGV die zal gehouden worden op woensdag 15 juni 2022 om 18u45 op de maatschappelijke zetel van de vereniging, Erasmuslaan 50 te 1804 Eppegem (Cragovil) en volgende agendapunten omvat :
Gelet op de voorstellen van de Raad van Bestuur van Havicrem van 12 april 2022;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 18 februari 2019 waarbij voor de verdere duur van deze legislatuur de heer D. PHILIPS, als effectief vertegenwoordiger, en de heer R. DE MOL, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, werd aangeduid;
De gemeenteraad besluit zijn goedkeuring te hechten aan de agendapunten van de gewone algemene vergadering van Havicrem op woensdag 15 juni 2022 om 18u45 :
Gelet op het schrijven van Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn de dato 02 mei 2022;
Gelet op de uitnodiging voor de 31e gewone algemene vergadering van de aandeelhouders van de Vlaamse Vervoersmaatschappij De Lijn op dinsdag 31 mei 2022 om 14 uur in Van der Valk Hotel, Rode-Kruisplein 1-4 te 2800 Mechelen, met volgende agendapunten :
1. Verwelkoming en inleiding
2. Mededeling van het verslag van de raad van bestuur en van het verslag van het college van commissarissen-revisoren
De gemeenteraad besluit zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de gewone algemene vergadering van De Lijn de dato 31 mei 2022 met volgende agendapunten :
1. Verwelkoming en inleiding
2. Mededeling van het verslag van de raad van bestuur en van het verslag van het college van commissarissen-revisoren
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 ("DLB") en in het bijzonder op art. 40 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en inzake de intergemeentelijke samenwerking;
Gelet op het feit dat de gemeente Zaventem deelnemer is van de dienstverlenende vereniging Cipal (hierna kortweg "Cipal");
Gelet op de statuten van Cipal;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 18 februari 2019 waarbij de heer T. SCHEERLINCK, als effectief vertegenwoordiger, en de heer R. DE MOL, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, werden aangeduid om de gemeente te vertegenwoordigen op de algemene vergaderingen van Cipal;
Gelet op de oproeping tot de algemene vergadering van Cipal op donderdag 23 juni 2022 om 16 uur in het Technologiehuis te Cipalstraat 3 te 2440 Geel, met volgende agendapunten :
Gelet op de toelichtende nota van Cipal betreffende de agendapunten van deze algemene vergadering;
Gelet op de voorstellen van de raad van bestuur van Cipal;
Overwegende dat geen redenen voorhanden zijn om goedkeuring van de agendapunten te weigeren;
Op basis van de bekomen documenten en de toelichtende nota worden de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 23 juni 2022 goedgekeurd :
Gelet op het schrijven van Vereniging voor Openbaar Groen vzw de dato 2 mei 2022;
Gelet op de uitnodiging voor de jaarlijkse statutaire algemene ledenvergadering op donderdag 2 juni 2022 om 10.00 uur te Torhout in 'Club de b' CC De Brouckere, Ingang
's Gravenwinkelstraat 5, met volgende dagorde :
1. Onthaal
2. Verwelkoming
3. Statutaire mededelingen aan de Algemene Vergadering (cfr. Art.24 van de statuten)
4. Toelichting van de nieuwe statuten / Filiep Bouckenooghe, directeur VVOG
5. Mondeling verslag van de Algemene Vergadering van 2022 door de directeur (stemming)
6. 'Nieuws VVOG' /Filiep Bouckenooghe, directeur VVOG
7. 'Zoemsessies' : Jouw mening telt
8. Receptie en Walking dinner
9. 'Groensafari in Torhout' (tot +/- 16.00 uur)
Gelet op het dossier met documentatiestukken dat aan de gemeente overgemaakt werd;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit dd. 28 mei 2021 waarbij voor de verdere duur van deze legislatuur de heer W. DRIESEN, als effectief vertegenwoordiger en de heer
L. SCHILLEBEECKX, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, werden aangesteld.
De gemeenteraad besluit zijn goedkeuring te hechten aan de agendapunten van de statutaire algemene leden vergadering van Vereniging voor Openbaar Groen vzw op donderdag 2 juni 2022 :
1. Onthaal
2. Verwelkoming
3. Statutaire mededelingen aan de Algemene Vergadering (cfr. Art.24 van de statuten)
4. Toelichting van de nieuwe statuten / Filiep Bouckenooghe, directeur VVOG
5. Mondeling verslag van de Algemene Vergadering van 2022 door de directeur (stemming)
6. 'Nieuws VVOG' /Filiep Bouckenooghe, directeur VVOG
7. 'Zoemsessies' : Jouw mening telt
8. Receptie en Walking dinner
9. 'Groensafari in Torhout' (tot +/- 16.00 uur)
Gelet op het feit dat de gemeente Zaventem aangesloten is bij TMVW ov;
Gelet op de statuten van TMVW ov;
Gelet op de oproepingsbrief voor de algemene jaarvergadering van TMVW ov op vrijdag 17 juni 2022 om 14u30 in Flanders Expo, Maaltekouter 1, 9051 Gent, met volgende agendapunten :
Gelet op de bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur;
Gelet op het dossier met documentatiestukken dat aan de gemeente overgemaakt werd;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 28 januari 2019 waarbij voor de verdere duur van deze legislatuur de heer A. ÖZKAN, als effectief vertegenwoordiger, en de heer B. ABARI, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, werden aangesteld;
Gelet op het ontslag als gemeenteraadslid door de heer B. ABARI dient een nieuw plaatsvervangend vertegenwoordiger, aangeduid te worden;
Gelet op de voor het mandaat plaatsvervangend vertegenwoordiger vooraf ingediende kandidaturen van volgende raadsleden :
Gaat in openbare zitting over tot geheime stemming d.m.v. vooraf klaargemaakt stembrieven waarop enkel de namen van voornoemde kandidaten vermeld zijn;
Gelet op de uitslag van deze geheime stemming waaraan 25 raadsleden hebben deelgenomen en die wordt vastgesteld door de algemeen directeur als volgt :
De gemeenteraad keurt de agendapunten van de algemene jaarvergadering van TMVW ov op vrijdag 17 juni 2022 om 14u30 goed, met volgende agendapunten :
Gelet op het feit dat de gemeente via mail d.d. 05 mei 2022 wordt opgeroepen om deel te nemen aan de jaarvergadering van Interza cvba die op woensdag 29 juni 2022 om 19 uur via zoom (de link wordt nog aan de afgevaardigden gecommuniceerd);
Gelet op de agenda van de jaarvergadering van Interza cvba die gehouden wordt op 29 juni 2022 en volgende agendapunten omvat :
Gelet op het dossier met documentatiestukken dat aan de gemeente overgemaakt werd;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 18 februari 2019 waarbij voor de verdere duur van deze legislatuur mevrouw I. HOLEMANS, mevrouw S. MORTIER, en de heren D. PHILIPS, H. AKAYCHOUH, R. DE MOL en P. ROSEL als afgevaardigden werden aangeduid;
Gelet op het ontslag als gemeenteraadslid door mevrouw S. MORTIER dient een nieuw afgevaardigde, aangeduid te worden;
Gelet op de voor het mandaat afgevaardigde vooraf ingediende kandidaturen van volgende raadsleden :
Gaat in openbare zitting over tot geheime stemming d.m.v. vooraf klaargemaakt stembrieven waarop enkel de namen van voornoemde kandidaten vermeld zijn;
Gelet op de uitslag van deze geheime stemming waaraan 25 raadsleden hebben deelgenomen en die wordt vastgesteld door de algemeen directeur als volgt :
Gelet op de bepalingen van het decreet lokaal bestuur;
De gemeenteraad besluit zijn goedkeuring te hechten aan de agendapunten van de jaarvergadering van Interza cvba op woensdag 29 juni 2022 om 19 uur met volgende agendapunten :
Burgemeester Ingrid Holemans wenst afstand te doen van haar mandaat als lid van de Raad van Bestuur van Haviland;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 18 februari 2019 waarbij de gemeenteraad op basis van de voorgestelde gezamenlijke voordracht van 15 kandidaat-bestuurders mevrouw Ingrid Holemans aanduidde;
Gelet op de beslissing van de algemene vergadering van Haviland d.d. 28 maart 2019 waarbij tot algehele vernieuwing van de Raad van Bestuur werd besloten en Ingrid Holemans werd benoemd als bestuurder;
Gelet op de bepalingen van artikel 20 van de statuten van Haviland waarbij gesteld wordt :
"In geval van overlijden of ontslag van een bestuurder voor de algehele vernieuwing van de Raad van Bestuur, wordt door de Raad van Bestuur in de vervanging voorzien op voordracht van de deelnemer die deze te vervangen bestuurder heeft voorgedragen conform de onderhavige statuten. De plaatsvervanger blijft in functie tot de volgende algemene vergadering, die voorziet in de definitieve vervangen. De aldus benoemde bestuurder beëindigt het mandaat van de vervangen bestuurder."
Gelet op de voordracht vanwege het college van burgemeester en schepenen van mevrouw Martine Robberechts, schepen;
Gaat over in openbare vergadering tot geheime stemming over deze kandidatuur;
Gelet op de voor het mandaat bestuurder van de Raad van Bestuur vooraf ingediende kandidaturen van volgende raadsleden :
Gaat in openbare zitting over tot geheime stemming d.m.v. vooraf klaargemaakt stembrieven waarop enkel de namen van voornoemde kandidaten vermeld zijn;
Gelet op de uitslag van deze geheime stemming waaraan 25 raadsleden hebben deelgenomen en die wordt vastgesteld door de algemeen directeur als volgt :
Binnen het culturele samenwerkingsverband Noordrand is afgesproken om het jaarverslag voor te leggen aan de betrokken gemeenteraden. Het verslag zit in bijlage. In fluo is aangeduid waar de gemeente Zaventem bij betrokken was.
Voor de gemeente Zaventem zetelt Dirk Philips als stemgerechtigd lid (Martine Robberechts is plaatsvervanger) en Alexandra Rossini als raadgevend lid (Erik Rennen is plaatsvervanger).
De volgende pagina met onderdaan een filmpje geeft een impressie in beelden over de werking van IGS Noordrand in 2021: Over ons - Cultuur Noordrand
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing d.d. 26 oktober 2020, houdende : “Sterrebeek – Hippodroomlaan (tussen Mechelsesteenweg en Dallaan) – Uitvoeren van riool- en wegvernieuwingswerken inclusief het aanleggen van voet- en fietspaden i.s.m. de gemeente Wezembeek-Oppem – Renbaanlaan (tussen de Mechelsesteenweg en Dallaan) – Goedkeuring “overeenkomst occasionele gezamenlijke opdracht” tussen : - de gemeente Zaventem en rioolbeheerder TMVW – de gemeente Wezembeek-Oppem en rioolbeheerder de Vlaamse Maatschappij voor Watervoorziening” en de samenwerkingsovereenkomst d.d. 28 oktober 2020;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 13 september 2021, houdende : “Sterrebeek – Hippodroomlaan (tussen Mechelsesteenweg en Dallaan) – Uitvoeren van riool- en wegvernieuwingswerken inclusief het aanleggen van voet- en fietspaden i.s.m. de gemeente Wezembeek-Oppem – Renbaanlaan (tussen de Mechelsesteenweg en Dallaan) – Beslissing m.b;t. verder verloop van het dossier”, waarbij beslist werd dat dit dossier niet langer prioritair was;
Gelet op het schrijven d.d. 22 september 2021 van de gemeente Wezembeek-Oppem, waarbij zij het standpunt van de gemeente vragen i.v.m. het verdere verloop van dit dossier en waarbij zij voorstellen om eventueel op te treden als aanbestedende overheid;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 27 september 2021, houdende : “Sterrebeek – Hippodroomlaan (tussen Mechelsesteenweg en Dallaan) – Brief van gemeente Wezembeek-Oppem d.d. 22.09.2021” en het schrijven aan het Gemeentebestuur van Wezembeek-Oppem d.d. 01.10.2021 – Ref. OW/GH/2021.112, houdende : akkoord met voorstel Wezembeek-Oppem als aanbestedende overheid. Er dient wel rekening gehouden te worden met het feit dat de werken pas kunnen uitgevoerd worden in 2024;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing d.d. 28 maart 2022 van de gemeente Wezembeek-Oppem, houdende : “Afdeling grondgebiedzaken – Overeenkomst aanleg fiets- en voetpaden/uitvoeren van riool- en wegvernieuwingswerken Hippodroomlaan en Renbaanlaan – Goedkeuring”;
Gelet op het schrijven d.d. 01 april 2022 van de gemeente Wezembeek-Oppem en de aangepaste overeenkomst “occasionele gezamenlijk opdracht” tussen :
- de gemeente Zaventem
- TMVW
- de gemeente Wezembeek-Oppem
- de Watergroep
waarbij de gemeente Wezembeek-Oppem optreedt als aanbestedend bestuur voor alle partijen;
Overwegende dat de gemeenteraad deze aangepaste overeenkomst dient goed te keuren;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. , houdende : “Sterrebeek - Hippodroomlaan (tussen de Mechelsesteenweg en Dallaan) - Riool- en wegvernieuwingswerken incl. voet- en fietspaden i.s.m. de gemeente Wezembeek-Oppem – Renbaanlaan (tussen de Mechelsesteenweg en Dallaan) - Goedkeuring aangepaste “overeenkomst occasionele gezamenlijke opdracht” tussen: - de gemeente Zaventem en rioolbeheerder TMVW - de gemeente Wezembeek-Oppem en rioolbeheerder de Watergroep waarbij de gemeente Wezembeek-Oppem optreedt als Aanbestedend Bestuur”;
Gehoord het College van Burgemeester en Schepenen.
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 90, 1°;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het decreet van 26 maart 2004 betreffende de openbaarheid van bestuur;
Gelet op het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, artikelen 56 en 57;
Gelet op het Bestuursdecreet van 07 december 2018, titel II, hoofdstuk 3;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Verwijzend naar het collegebesluit met ref. 2022/115 en het gemeenteraadsbesluit met ref. 2022/024 vraagt OVAM om bijkomende aanstelling van volgende nieuwe gewestelijke handhavers:
Jan Lefevre
Stefan Bonhomme
Mark Deneyer
Bram Jordens
Kilian Van Herbruggen
Gelet op het gemeenteraadsbesluit dd. 22 mei 2017 punt 106 waarbij de personeelsformatie van de lokale politie Zaventem wordt uitgebreid naar 101 personeelsleden in het operationeel kader en 20 personeelsleden in het administratief- en logistiek kader;
Overwegende dat er in bovenvernoemd besluit binnen de personeelsformatie nog geen statutaire betrekking van maatschappelijk assistent (niveau B) in het administratief- en logistiek kader voorzien is;
Overwegende dat in het huidig organogram een team sociale recherche voorzien is dat als volgt is samengesteld:
Voorziene functies | Aantal betrekkingen |
Hoofdinspecteur teamcoördinator | 1 |
Inspecteur | 3 |
Overwegende dat we in functie van nieuwe noden, bezig zijn met de optimalisatie van het personeelskader;
Gelet op onderstaande motivering waarom een functie van maatschappelijk assistent wenselijk zou zijn in het nieuwe personeelskader:
* Wij dienen als politiedienst in te spelen op de steeds veranderende wereld. De dienst Sociale Recherche ziet zijn werkdruk de laatste jaren alsmaar toenemen door de stijging in dossiers en opvolging.
* De plaatsen die operationeel vacant worden opengesteld voor onder andere een inspecteur van politie sociale recherche raken al maanden niet ingevuld.
* Intussen heeft men al een aantal jaren ervaring met jobstudenten/stagiairs die maatschappelijk werk studeren en die toch een meerwaarde kunnen bieden binnen de dienst Sociale Recherche.
* In de zonale veiligheidsraad dd. 18/02/2022 werd door de Procureur des Konings Ine Van Wymersch ook het voorstel gedaan om te werken met burgerpersoneel om de vele dossiers aan te kunnen en door hun studie brengen ze nieuwe kennis en netwerken binnen in onze organisatie wat onze werking alleen maar ten goede kan komen.
*Het betreft een gespecialiseerd medewerker die gespecialiseerde ondersteuning biedt inzake slachtofferbejegening, intrafamiliaal geweld en jeugdproblematiek. Onze missie: “De politiezone Zaventem wil een kwalitatieve, gemeenschapsgerichte basispolitiezorg aanbieden teneinde bij te dragen tot een veilige leefomgeving.”, sluit hier ook perfect bij aan.
Gelet op onderstaand takenpakket van de maatschappelijk werker:
§ Uitvoeren sociale onderzoeken t.a.v. minderjarigen en hun gezinnen;
§ Opvolging kantschriften Parket Team Persoonsgebonden materies;
§ Bemiddelend optreden in conflicten;
§ Onderzoeken van verontruste opvoedingssituaties;
§ Contacten met de scholen;
§ Doorverwijzen naar de Integrale Jeugdhulp;
§ Opvolging sociale kaart;
§ Opvang en eventueel bijstand bij verhoor van meerderjarige slachtoffers van seksueel geweld.
§ Slachtofferbejegening: hercontactname na ernstige gebeurtenissen of na een incident en doorverwijzen naar externe partners;
§ Verantwoordelijke slachtofferbejegening: permanentie organiseren en opvolgen;
§ Voorzien van een bewustmaking en verdere vorming van de medewerkers op het vlak van een kwaliteitsvolle slachtofferbejegening;
§ In samenwerking met de politiezone KASTZE, deelnemen aan de permanentie 'bereikbaar en terugroepbaar', volgens een beurtrol;
§ Intervisiemomenten opvolgen binnen de dienst Sociale Recherche;
§ Deelname overlegfora: welzijnsteam, overlegplatform slachtofferbejegening Halle-Vilvoorde;
§ Deelname werkgroepen intern en extern de PZ Zaventem.
§ Langdurige begeleidingen en opvolgingen behoren niet tot de taken van de maatschappelijk assistent binnen de PZ Zaventem dit laten we over aan de verschillende hulpverleningsdiensten.
§ Als we dan korpsbreed bekijken is er zeker een mogelijkheid om de maatschappelijk assistent zijn/haar steentje te laten bijdragen in het kader van welzijn op het werk. Er kan ingespeeld worden op problemen in het privéleven van de collega’s of er kan opgetreden worden bij crisissituaties zijnde een schietincident of ernstige tussenkomsten. De maatschappelijk assistent heeft hierbij een signaalfunctie naar de Directie HRM & Logistiek.
Gelet op het personeelstekort en de grotere werkdruk in de sociale materie is er noodzaak om de politiezone in het algemeen en het team sociale recherche in het bijzonder, te laten versterken door een maatschappelijk assistent.
Gelet op het collegebesluit dd. 31 januari 2022 punt 273 houdende de inzet van een jobstudent bij het team sociale recherche;
Gelet op het collegebesluit dd. 14 februari 2022 punt 392 houdende de tijdelijke invulling van het profiel van maatschappelijk assistent door een hoogopgeleide student geselecteerd en gerekruteerd door de firma Studaro;
Gelet dat de aanwerving van één maatschappelijk assistent hoogdringend is, kunnen wij geen officiële aanpassing van de personeelsformatie afwachten en wensen wij één betrekking van maatschappelijk assistent buiten kader aan te werven met een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur met mogelijkheid tot statutarisering;
Gelet op het koninklijk besluit van 7 juni 2009 (BS 26 juni 2009) inzake wijzigingen op het gebied van de aanwervings- en selectieprocedure (zie permanente nota DK60 van 3 juli 2009 van DSJ);
Gelet dat het om een aanwerving gaat buiten de goedgekeurde personeelsformatie, is enkel een contractuele aanwerving mogelijk;
In het kader van de derde mobiliteitscyclus van 2022 wordt door de Federale Politie, Directie van de Mobiliteit en het Loopbaanbeheer (DSP) gevraagd om de vacante betrekkingen te melden en dit tegen uiterlijk 10 juni 2022;
Gelet op het K.B. van 20 december 2007 tot wijziging van het koninklijk besluit van 5 september 2001 houdende het minimaal effectief van het operationeel personeel en van het administratief en logistiek personeel waarbij het minimaal effectief voor de PZ Zaventem gebracht wordt op 79 operationele personeelsleden;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit dd. 22 mei 2017 punt 106 waarbij de personeelsformatie
van de lokale politie Zaventem wordt uitgebreid naar 101 personeelsleden in het operationeel
kader en 20 personeelsleden in het administratief- en logistiek kader;
Overwegende dat er in 2022 vijf mobiliteitscycli georganiseerd worden, volgen de data voor het overmaken van de behoeftebepalingen van de zone aan de Directie van de Mobiliteit en Personeelsbeer (DSP) elkaar in een sneltempo op;
Gelet op het advies van de korpschef om volgende betrekkingen vacant te verklaren in de derde mobiliteitscyclus van 2022:
In het Operationeel kader:
Eén betrekking van commissaris van politie “Algemeen toezicht”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus.
Vier betrekkingen van hoofdinspecteur van politie “Interventie en toezicht”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van hoofdinspecteur van politie “APO”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van hoofdinspecteur van politie “Lokaal informatiepunt – Infogaring”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van hoofdinspecteur van politie “ ICT-services”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus.
Eén betrekking van hoofdinspecteur van politie “teamcoördinator sociale recherche”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus.
Zes betrekkingen van inspecteur van politie “Interventie en toezicht”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van inspecteur van politie “Specialist geweldbeheersing”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van inspecteur van politie “Klachten”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Vier betrekkingen van inspecteur van politie “Verkeer”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van inspecteur van politie “motorrijder”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Twee betrekkingen van inspecteur van politie “Lokale recherche”
- Betreft een gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Vier betrekkingen van inspecteur van politie “Wijkwerking”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van inspecteur van politie “Sociale recherche”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Eén betrekking van inspecteur van politie “Lokaal informatiekruispunt – Infogaring”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
In het administratief- en logistiek kader:
Eén betrekking van assistent niveau C “administratie”
- Betreft geen gespecialiseerde betrekking
- Voorrang voor de “Oud Brusselaars”
- Voorzien in een wervingsreserve die geldt voor een gelijkwaardige functionaliteit tot de datum van de volgende mobiliteitscyclus
Overwegende dat er vijf selectiemodaliteiten zijn:
- In volgorde van anciënniteit
- Gemotiveerd advies van de korpschef
- Interview met de kandidaten door de korpschef
- In aanmerking nemen van een advies van de selectiecommissie
- Het organiseren van één of meer test of geschiktheidsproeven
Overwegende dat de tweede mobiliteitscyclus 2022 nog niet afgerond is, en de behoeftebepaling voor de derde cyclus 2022 tegen uiterlijk 10 juni 2022 aan DSP dient overgemaakt te worden, zijn de aantal openstaande betrekkingen per kader op datum van publicatie van de derde cyclus 2021 (01/07/2022) moeilijk in te schatten. Vandaar dat het college de raad de toestemming vraagt alle resterende openstaande betrekkingen ten opzichte van de goedgekeurde personeelsformatie vacant te klaren in de derde mobiliteitscyclus 2022;
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus (WGP);
Gelet op het Koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten (RPPol);
Gelet op het Koninklijk Besluit van 20-11-2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten;
Gelet op de omzendbrief GPI 15, 15bis, 15 ter, 15 quater en 15 quinquies betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezone;
Gelet op het Koninklijk Besluit van 30/01/2006 (BS 30/01/2006) met betrekking tot de nieuwe mobiliteitsprocedure;
Gelet op art. 6 van het Koninklijk besluit van 30/01/2006 die wijzigingen aanbrengt die belangrijk zijn voor de uitwerking van de profielen;
De voorzitter sluit de zitting op 30/05/2022 om 21:10.
Namens Gemeenteraad,
Wim Debruyn
Algemeen Directeur
Ingrid Holemans
Burgemeester