De voorzitter opent de zitting op 21/10/2019 om 19:30.
De Raad neemt kennis van de notulen en het audioverslag van de vergadering van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn de dato 23 september 2019.
In de periode mei-juni 2018 leverde Audit Vlaanderen drie auditrapporten op:
Dit rapport bevatten aanbevelingen, waarvoor het management een streefdatum, een verantwoordelijke en een actieplan heeft bepaald.
De AGB,Gemeente en OCMW administratie bracht rapport uit over de acties die op basis van de auditaanbevelingen werden uitgevoerd en voorgenomen (OCMW-Raad van 24.6.2019)
De aanbevelingen zijn de belangrijkste verbeterpunten uit een audit. De implementatie ervan is de verantwoordelijkheid van het management. Het management heeft in de rapportering organisatiebeheersing een stand van zaken gegeven in verband met de realisatie van de aanbevelingen. Audit Vlaanderen heeft de status van een aantal opgevolgde aanbevelingen geformuleerd in de rapportage van 24.6.2019 gevalideerd.
Het rapport met de conclusies wordt overeenkomstig artikel 221 van het decreet lokaal bestuur aan de leden van de gemeente- en OCMW-raad meegedeeld .
Overwegende dat deze leveringen kunnen gebeuren via een raamovereenkomst die Zorgbedrijf Antwerpen zal sluiten op basis van het bestek met nummer 2018/072/CHC;
Overwegende dat de uitgave voor de opdracht “Aankoop en levering van onderhoudsproducten, -materialen en papierwaren voor het voor dienstjaren 2020 tot en met 2023 voor gemeente, AGB, OCMW en politiezone” wordt geraamd op € 202.661,98 excl. btw of € 245.221,00 incl. 21% btw en dit voor een periode van 48 maanden;
Overwegende dat Gemeente Zaventem voorstelt om, rekening houdende met het voorgaande, deze opdracht te gunnen aan de geselecteerde kandidaat van het Zorgbedrijf Antwerpen tegen het nagerekende inschrijvingsbedrag van € 202.661,98 excl. btw of € 245.221,00 incl. 21% btw en dit voor een periode van 48 maanden;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 120, en inzonderheid artikels 2, 6° en 129 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 juni 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten speciale sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 56, betreffende de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen;
De voorzitter sluit de zitting op 21/10/2019 om 21:00.
Namens De Raad,
Freddy Bernaerts
Waarnemend Algemeen Directeur
Natalie Miseur
Voorzitter