De voorzitter opent de zitting op 31/01/2022 om 19:30.
Via mail d.d. 21 december 2021 van Haviland Intercommunale IgSv ontvangt de gemeenteraad het verslag van de algemene vergadering d.d. 08 december 2021.
Via mail d.d. 10 januari 2022 van Iverlek/Fluvius ontvangt de gemeenteraad het verslag van de algemene vergadering d.d. 10 december 2021.
Via mail d.d. 18 januari 2022 van 3W Plus ontvangt de gemeenteraad het verslag van de algemene vergadering d.d. 15 december 2021.
De gemeenteraad neemt kennis van de verslagen van :
De gemeenteraad neemt kennis van de notulen en het audioverslag van de vergadering de dato 20 december 2021 en 03 januari 2022.
De notulen van de gemeenteraad d.d. 20 december 2021 en 03 januari 2022 worden goedgekeurd.
Gelet op de beslissing van de algemeen directeur van 28 september 2020 houdende het toekennen van halftijds onbetaald verlof aan mevrouw Katia Van Campenhout, financieel directeur, met ingang van 1 oktober 2020 en voltijds onbetaald verlof vanaf 1 januari 2021 tot en met einde proeftijd voor de functie van Financieel Directeur bij de stad Mechelen;
Gelet op het schrijven van 10 december 2021 waarbij mevrouw Katia Van Campenhout bevestigt dat haar proeftijd in de stad Mechelen inmiddels (gunstig) werd beëindigd en zij bijgevolg haar ontslag aanbiedt bij het lokaal bestuur Zaventem;
Overwegende dat betrokkene statutair is aangesteld en de opzegtermijn volgens de rechtspositieregeling 3 maanden bedraagt;
Gelet op het Besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel;
Gelet op de bepalingen van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op de bepalingen van de Rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel zoals laatst vastgesteld in zitting van de gemeenteraad d.d. 25 november 2019;
Gelet op de beslissingen van de Gemeenteraad en de Raad van 28 juni 2021 betreffende de aanpassing van de personeelsformatie van de gemeente en OCMW;
De gemeenteraad neemt kennis van het ontslag aangeboden door de financieel directeur met ingang van 1 februari 2022
Gelet op de beslissing van de algemeen directeur van 28 september 2020 houdende het toekennen van halftijds onbetaald verlof aan mevrouw Katia Van Campenhout, financieel directeur, met ingang van 1 oktober 2020 en voltijds onbetaald verlof vanaf 1 januari 2021 tot en met einde proeftijd voor de functie van Financieel Directeur bij de stad Mechelen;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 23 november 2020 houdende de uitstapregeling van mevrouw Katia Van Campenhout als financieel directeur en aanstelling van de heer Johan Decraene als waarnemend financieel directeur;
Gelet op het schrijven van 10 december 2021 waarbij mevrouw Katia Van Campenhout bevestigt dat haar proeftijd in de stad Mechelen inmiddels (gunstig) werd beëindigd en zij bijgevolg haar ontslag aanbiedt bij het lokaal bestuur Zaventem;
Gelet op art. 589 van het decreet lokaal bestuur waarbij de niet tot Financieel Directeur aangestelde titularis van het ambt van gemeente- of OCMW-ontvanger, die opgenomen werd in de werfreserve voor het ambt van Financieel Directeur (hetgeen gebeurde voor de voormalige OCMW-ontvanger, de heer Johan Decraene, bij gemeenteraadsbesluit van 23 april 2018) zijn rechten tot aanstelling in dit ambt behoudt tot 31 december 2023;
Gelet op de bevestiging van de heer Johan Decraene om op basis van art. 589 van het decreet lokaal bestuur de functie van financieel directeur definitief te willen opnemen zodat het aldus aangewezen is om betrokkene definitief aan te stellen als financieel directeur;
Gelet op het feit dat overeenkomstig art. 30 wet op het politieambt d.d. 07/12/1998 de financieel directeur van een één-gemeente politiezone ook de functie van Bijzonder Rekenplichtige van de politiezone uitoefent;
Gelet op het Besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel;
Gelet op de bepalingen van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;in het bijzonder de artikels 162 en 589
Gelet op de bepalingen van de Rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel zoals laatst vastgesteld in zitting van de gemeenteraad d.d. 25 november 2019;
Gelet op de beslissingen van de Gemeenteraad en de Raad van 28 juni 2021 betreffende de aanpassing van de personeelsformatie van de gemeente en OCMW;
Kennisname definitieve aanstelling van de financieel directeur met ingang van 1 februari 2022 na ontslag vorige functiehouder en eedaflegging
Gelet op de wet van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 30 maart 2009 over het algemeen toelagereglement waarin beslist wordt welke artikels van de wet van 14 november 1983 van toepassing zijn;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen op besluiten van de provinciale en gemeentelijke overheden en ocmw’s en de omzendbrief BA 200/08 van 17 november 2000;
De Gemeenteraad gaat akkoord een financiële tegemoetkoming toe te kennen aan de culturele verenigingen Zaventem, zie hierboven vermeld overzicht dat wordt verdeeld + 15 % extra coronatoelage.
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 13 juli 2020, houdend : “Sterrebeek : Aanleggen van een fietspad Tramlaan - fietssnelweg F 203 (tussen L. Nantierlaan en Molenstraat) - Aanleggen van een fietspad Wezembeekstraat/J.F. Kennedylaan (tussen Leuvensesteenweg en Tramlaan) - Aanstellen ontwerper – Goedkeuring gunning aan D+A Consult (3P ID : 1436)” en het aangetekend schrijven aan D+A Consult d.d. 10 augustus 2020 – ref. OW/ZPAV/2020.81, houdende mededeling sluiting”;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 19 oktober 2020, houende : “Sterrebeek : Aanleggen van een fietspad Tramlaan - fietssnelweg F 203 (tussen L. Nantierlaan en Molenstraat) - Aanleggen van een fietspad Wezembeekstraat/J.F. Kennedylaan (tussen Leuvensesteenweg en Tramlaan) - Aanstellen ontwerper – Goedkeuring verrekening nr. 1 : bijkomende prestaties voor de opmaak van een start- en projectnota (D+A Consult)”;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 10 mei 2021, houdende: “Sterrebeek : * Aanleggen van een fietspad Tramlaan – fietssnelweg F 203 (tussen L. Nantierlaan en Molenstraat) * Aanleggen van een fietspad Wezembeekstraat/J.F. Kennedylaan (tussen Leuvensesteenweg en Tramlaan) – Principiële goedkeuring voorontwerp – unieke verantwoordingsnota Wezembeekstraat/Kennedylaan ) – Principiële goedkeuring voorontwerp – startnota Tramlaan ( D + A Consult)”;
Overwegende dat in het kader van deze opdracht een technisch dossier – ref. 223003 werd opgesteld door de ontwerper , D+A Consult, omvattende :
- bijzonder bestek en samenvattende meetstaat
- offerteformulier
- kostenraming
- uitvoeringsplannen
- archeologienotas
- technische verslagen grondverzet en conformverklaring
- veiligheids- en gezondheidsplan
- sloopopvolgingsplannen
- huisaansluitingsfiches;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht door de ontwerper geraamd wordt op :
Fase 1 : Aanleggen van een fietspad Tramlaan - fietssnelweg F 203
1. Werken ten laste van de gemeente : |
|
- subsidieerbare posten |
1.775.223,66 euro |
- niet subsidieerbare posten : |
200.842,81 euro |
|
___________________________ |
|
1.976.066,47 euro |
- BTW 21% : |
414.973,96 euro |
|
_________________________ |
Totaal ten laste van de gemeente : |
2.391.040,43 euro |
2. Werken ten laste van Farys/TMVW |
|
- subsidieerbare posten : |
79.096,93 euro |
- niet subsidieerbare posten : |
0,00 euro |
|
___________________________ |
Totaal ten laste van Farys : |
79.096,93 euro |
Totaal Fase 1 : Tramlaan |
2.470.137,36 euro |
Fase 2 : Aanleggen van een fietspad Wezembeekstraat/J.F. Kennedylaan
1. Werken ten laste van de gemeente : |
|
- subsidieerbare posten |
446.709,81 euro |
- niet subsidieerbare posten : |
77.453,43 euro |
|
___________________________ |
|
524.163,24 euro |
- BTW 21% : |
110.074,28 euro |
|
_________________________ |
Totaal ten laste van de gemeente : |
634.237,52 euro |
2. Werken ten laste van Farys/TMVW |
|
- subsidieerbare posten : |
19.087,25 euro |
- niet subsidieerbare posten : |
0,00 euro |
|
___________________________ |
Totaal ten laste van Farys : |
19.087,25 euro |
Totaal Fase 2 : Wezembeekstraat/J.F. Kennedylaan |
653.324,77 euro |
Totaal Fase 1 + Fase 2 |
3.123.462,13 euro |
Overwegende dat de totale vermoedelijke kostprijs van dit project , berekend op basis van de raming van D+ A Consult ,voorlopig kan geraamd worden op :
Ten laste van de gemeente : |
|
Fase 1 : Tramlaan |
|
- leveringen en werken |
1.976.066,47 euro |
- herziening/alg/onvoorziene kosten : 5% |
98.803,32 euro |
|
___________________ |
|
2.074.869,79 euro |
- Ereloon ontwerper : ± 6% |
124.492,19 euro |
- Supplementair ereloon opmaken startnota – offerte 01.10.20 |
8.380,00 euro |
|
____________________ |
|
2.207.741,98 euro |
- BTW 21% |
463.625,82 euro |
|
_____________________ |
Totaal |
2.671.367,80 euro |
Afgerond : Tramlaan |
2.700.000,00 euro |
|
|
Fase 2 : Wezembeekstraat/ Kennedylaan : |
|
- leveringen en werken |
524.163,24 euro |
- herziening/alg/onvoorziene kosten : 5% |
26.208,16 euro |
|
_________________________ |
|
550.371,40 euro |
- Erelonen ontwerper : ± 6% |
33.022,29 euro |
|
__________________________ |
|
583.393,69 euro |
- BTW 21% |
122.512,68 euro |
|
_________________________ |
Totaal |
705.906,37 euro |
Afgerond : Wezembeekstraat/Kennedylaan |
706.000,00 euro |
|
|
TOTAAL afgerond tlv de gemeente : |
3.406.000,00 euro |
Ten laste van de Farys/TMVW : |
|
Fase 1 :Tramlaan |
|
- leveringen en werken |
79.096,93 euro |
- herziening/alg/onvoorziene kosten : 5% |
3.954,85 euro |
|
___________________ |
|
83.051,78 euro |
- Ereloon ontwerper : ± 6% |
4.983,11 euro |
|
____________________ |
Totaal |
88.034,89 euro |
Afgerond : Tramlaan |
88.100,00 euro |
|
|
Fase 2 : Wezembeekstraat/ Kennedylaan : |
|
- leveringen en werken |
19.087,25 euro |
- herziening/alg/onvoorziene kosten : 5% |
954,36 euro |
|
_________________________ |
|
20.041,61 euro |
- Erelonen ontwerper : ± 6% |
1.202,50 euro |
|
__________________________ |
Totaal |
21.244,11 euro |
Afgerond : Wezembeekstraat/Kennedylaan |
21.300,00 euro |
|
|
TOTAAL afgerond tlv de Farys/TMVW |
109.400,00 euro |
TOTAAL INCLUSIEF KOSTEN |
3.515.400,00 euro |
Overwegende dat de Tramlaan onderdeel is van de F203 fietssnelweg tussen Sterrebeek en Brussel, dat voor de aanleg hiervan subsidies kunnen verkregen worden voor 100% van de subsidieerbare posten + 10% van het geraamde bedrag voor erelonen (50% van de Provincie en 50% van het Vlaams Gewest);
Overwegende dat de Wezembeekstraat en de J.F. Kennedylaan beide deel uitmaken van het Bovenlokale Functionele Fietsroutenetwerk (BFF); dat voor de aanleg hiervan subsidies uit het Fietsfonds van de Provincie Vlaams-Brabant kunnen verkregen worden voor 90% van de subsidieerbare posten (50% Vlaams Gewest en 40% van de Provincie);
Overwegende dat de te verwachten/geraamde subsidies voor het aanleggen van het fietspad in de Tramlaan (100% van de subsidieerbare posten + 10% voor erelonen) en de Wezembeekstraat/Kennedylaan (90% van de subsidieerbare posten) voorlopig kunnen geraamd worden op :
Gemeente Zaventem |
Te verwachten subsidie |
- Fase 1 :Tramlaan : 100% subsidieerbare posten tbv 1.775.223,66 euro + BTW 10% van het geraamde bedrag voor de aanleg voor erelonen : |
2.148.020,63 euro 214.802,06 euro |
- Fase 2 : Wezembeekstraat/Kennedylaan : 90% subsidieerbare posten tbv 446.709,81 + BTW |
486.466,98 euro |
|
__________________ |
Totaal subsidies gemeente Zaventem |
2.849.289,67 euro |
Farys/TMVW |
Te verwachten subsidie |
- Fase 1 : Tramlaan 100% subsidieerbare posten tbv 79.096,93 euro |
79.096,93 euro 7.909,69 euro |
- Fase 2 : Wezembeekstraat/Kennedylaan 90% subsidieerbare posten tbv 19.087,25 euro |
17.178,53 euro |
|
__________________ |
Totaal Farys/TMVW |
104.185,15 euro |
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 17 januari 2022, houdende : “Sterrebeek :* Fase 1 : Aanleggen van een fietspad Tramlaan - fietssnelweg F 203 (tussen L. Nantierlaan en Molenstraat)
* Fase 2 : Aanleggen van een fietspad Wezembeekstraat/J.F. Kennedylaan (tussen Leuvensesteenweg en Tramlaan) - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze (D + A Consult)”;
Gehoord het College van Burgemeester en Schepenen.
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Goedkeuring van het technisch dossier (bestek, plannen.....), opgemaakt door D+A Consult met betrekking tot :
- de aanleg van een fietspad in de Tramlaan - fietssnelweg F203 (tussen L. Nantierlaan en Molenstraat)
- de aanleg van een fietspad in de Wezembeekstraat /J.F. Kennedylaan (tussen de Leuvensesteenweg en de Tramlaan).
De kostprijs van deze werken wordt geraamd op (afgerond) 3.515.400 euro waarvan :
- ten laste van de gemeente : 3.406.000 euro
- ten laste van Farys/TMVW : 109.400,00 euro.
Voor een deel van deze werken kunnen subsidies bekomen worden uit het Fietsfonds.
Gelet op het Gemeentelijk Erosiebestrijdingsplan Zaventem, ingediend bij brief van 29 april 2008, opgemaakt door Arcadis Belgium.
Gelet op het besluit van het College van Burgemeester en Schepenen van 8 september 2008 houdende goedkeuring evaluatie Gemeentelijk Erosiebestrijdingsplan Departement Leefmilieu, Natuur en Energie – Afdeling Land en Bodembescherming;
Gelet op de éénzijdige verkoopbelofte van de eigenaars, de consoorten DIERICKX, van 19 december 2021, voor het kadastraal perceel nummer 4 D 237 F tegen de prijs van 5,00 euro per m², hetzij 25.115,00 euro volgens kadastrale oppervlakte;
Gelet op de kadastrale legger en het kadastraal plan, waarbij het volledige perceel een kadastrale oppervlakte bezit van 50a 23ca;
Overwegende de wenselijkheid om het aangeboden perceel onderhands te verwerven in het kader van de uitvoering van kleinschalige erosiemaatregelen;
Overwegende dat de Provincie Vlaams-Brabant, dienst Waterlopen, zal instaan voor de opmaak van het opmetingsplan en het voorontwerp erosiebestrijding knelpunt;
Overwegende dat de gemeente Zaventem overeenkomstig de bepalingen van Hoofdstuk 1, artikel 3, 2° van het provinciaal reglement dienaangaande subsidies kan aanvragen bij de Provincie Vlaams-Brabant voor de kosten van de grondinname en de kosten van de vergoeding van de gebruikers, met inbegrip van de bijhorende kosten zoals registratiekosten, afpalingskosten, kosten bodemattest en notariskosten;
Overwegende dat voor dit project, binnen het kader van het erosiebestrijdingsplan, een subsidie wordt aangevraagd bij het departement Landbouw en Visserij;
Gehoord en op voordracht van het College van Burgemeester en Schepenen;
Gelet op het decreet lokale besturen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen;
Gelet op het decreet van 26 maart 2004 betreffende openbaarheid van bestuur;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 8 mei 2009 betreffende de erosiebestrijding, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 26 februari 2010;
Gelet op het provinciaal reglement voor het toekennen van subsidies voor uitvoering van kleinschalige erosiebestrijdingsmaatregelen;
De Raad beslist, in het kader van de uitvoering en realisatie van kleinschalige erosiebestrijdingsmaatregelen, over te gaan tot de principiële aankoop van het onroerend goed, een perceel bouwland, gelegen Terwenberglaan "Koolhof", gekadastreerd Zaventem 5 de afdeling (Sterrebeek), sectie D, nummer 237 F, met een oppervlakte van 50a 23ca volgens de kadastrale legger voor zover de prijs en de voorwaarden aanvaardbaar zijn.
Sanering Kleine Beek - Wegenis- en rioleringswerken langs de Kleine Beek tussen de Stokerijstraat en de Kersenbergstraat, de Kersen bergstraat en de Burggrachtstraat. Goedkeuring samenwerkingsovereenkomst (Gemeente Zaventem / Vivaqua / AquafinNV;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 21 november 2016, houdende "Nossegem : - Sanering Kleine Beek - Wegenis- en rioleringswerken langs de Kleine Beek tussen de Stokerijstraat en de Kersenbergstraat, de Kersenbergstraat en de Burggrachtstraat. Goedkeuring addendum II aan de overeenkomst d.d. 14 oktober 1999 en het addendum d.d. 30 januari 2003 tussen NV Aquafin en Sweco m.b.t. de studie van het Aquafinproject 99.240 (Sweco / NV Aquafin / gemeente Zaventem / Vivaqua)
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 23 oktober 2017 "Keuze operator waterdistributie en rioleringsbeheer", waarbij besloten werd om voor het beheer en exploitatie van het drinkwaterdistributienet en van het gemeentelijk rioleringsnet aan te sluiten bij de intercommunale Farys/TMVW cvba; Gelet op de gemeenteraadsbeslissing d.d. 27 november 2017, houdende : goedkeuring leveringscontract d.d. 18 december 2017 met Vivaqua voor de drinkwaterdistributie;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 18 december 2017, houdende : goedkeuring leveringscontract Vivaqua met toevoeging addendum d.d. 27 december 2017;
Gelet op het schrijven van 19 juli 2021 van Farys/TMVW - ref. 735307, waarbij de overeenkomst tussen Aquafin en de ontwerper (Sweco Belgium NV) m.b.t. "Rioleringswerken - Ontwerpfase 1 en 2 - 99240/99270" van 14 oktober 1999 en het bijhorende addendum van 29 september 2016 "Wegenis en rioleringswerken langs de Kleine Beek tussen Stokerijstraat en Kersenbergstraat, in de Kersenbergstraat en in de Bruggrachtstraat" vanaf 01 januari 2018 overgedragen wordt van Vivaqua aan TMVW/Farys ;
Gelet op het schrijven van 20 september 2021 van Aquafin waarin Aquafin bevestigt belast te zijn met de uitvoering van het door de Vlaamse Executieve vastgestelde investeringsprogramma aangaande nieuwe rioolzuiveringsinfrastructuur, alsook de noodzaak tot het vestigen van erfdienstbaarheden voor het project Collector Kleine Beek – nr. 99.240, inclusief het verwerven van de innemingen nrs. 29 en 34, momenteel in eigendom van de gemeente Zaventem;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 20 december 2021, punt GR/2021/254, houdende goedkeuring overeenkomst met Aquafin tot vestigen van erfdienstbaarheden collector Kleine Beek – fase 2 – project 99.240 Inn. 029 – kadastrale sectie B – 3de Afdeling – nr. 22E;
Gelet op de ontwerp-verkoopbelofte voor delen van de kadastrale percelen 3 B 22 E en 3 B 29 D, in het bijzonder de innemingen nrs. 29 en 34 uit het grondinnemingsplan Aquafin, waarbij een vergoeding wordt voorzien van 76,68 euro;
Gelet op de ontwerp-overeenkomst uitwinningsvergoeding voor delen van de percelen 3 B 22 E en 3 B 29 D, in het bijzonder de innemingen nrs. 29 en 34 uit het grondinnemingsplan Aquafin, waarbij een vergoeding wordt voorzien van 13,28 euro;
Gelet op het Grondinnemingsplan Collector Kleine Beek fase 2 Zaventem (innemingen nrs. 18 t.e.m. 32 en 36 t.e.m. 40) – Projectnummer Aquafin 99240 – plannummer 99240/1/07-3-5.3/4 op datum van 11-08-2021 (definitieve indiening);
Gelet op het Grondinnemingsplan Collector Kleine Beek fase 2 Zaventem (innemingen nrs. 33 t.e.m. 35) – Projectnummer Aquafin 99240 – plannummer 99240/1/07-3-5.4/4 op datum van 11-08-2021 (definitieve indiening);
Overwegende de verkoop van de twee hogervermelde innemingen (nummers 29 en 34) aan Aquafin in der minne te regelen opdat het infrastructuurdossier spoedig kan uitgevoerd worden op het terrein;
Overwegende dat de principiële goedkeuring van de gemeenteraad vereist is om de verkoopovereenkomst en de overeenkomst uitwinningsvergoeding namens de gemeente te ondertekenen;
Overwegende het inwachten van het volledige verkoopdossier, inclusief ontwerp-akte in een latere fase te bezorgen door de notaris aangesteld door Aquafin, hetgeen eveneens aan de Raad ter definitieve goedkeuring zal worden voorgelegd;
Gehoord het College van Burgemeester en Schepenen.
Gelet op het Burgerlijk Wetboek, artikelen 1582 t.e.m. 1701;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen;
Gelet op het decreet van 26 maart 2004 betreffende openbaarheid van bestuur;
Gelet op het decreet Lokaal Bestuur;
De Raad beslist om de delen van de kadastrale percelen gelegen te Zaventem, 3 de Afdeling Nossegem, Sectie B, nummers 22 E en 29 D, in het bijzonder de innemingen nrs. 29 en 34 uit het grondinnemingsplan Aquafin, met een oppervlakte van ongeveer 16ca, momenteel nog eigendom van de GEMEENTE ZAVENTEM, onderhands te verkopen aan Aquafin ter realisatie van het project “Collector Kleine Beek fase 2 Zaventem”. Hiertoe worden de voorgelegde ontwerp-verkoopbelofte en de ontwerp-overeenkomst uitwinningsvergoeding goedgekeurd.
Gelet op het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erediensten, inzonderheid artikel 43;
Gelet op het bijgaand overzicht van de gevraagde gemeentelijke toelage door de kerkfabriek Sint-Stefaan;
Overwegende dat een overleg plaats vond tussen schepen Dewandeleer en de kerkfabrieken van Sint-Stefaan;
Gelet op het bijgaand overzicht van de gevraagde gemeentelijke toelage door de kerkfabriek Sint-Stefaan;
Gelet op het bijgaand gunstig advies van het erkend representatief orgaan;
De Gemeenteraad neemt akte van de meerjarenplanwijziging 2021 van de kerkfabriek Sint-Stefaan.
De Zaventemse wandelclub 'De Parkvrienden Zaventem' werd in 2020 uitgekozen om de provinciale wandeldag 'Vlaams Brabant wandelt' te organiseren. Door Covid-19 kon deze wandeling niet plaatsvinden. Voor 2022 stelde de club zich opnieuw kandidaat en kregen ook deze keer de organisatie van deze wandeldag toegewezen. Dit is voor De Parkvrienden een hele eer en voor de gemeente Zaventem een uitgelezen kans om zich
in de kijker te zetten.
De wandelclub zal dit evenement laten doorgaan tijdens hun jaarlijkse Airportwandeling dat gepland staat op 8 mei 2022. Op deze dag verwachten ze een 2.000 à 2.200 wandelaars in Zaventem, uiteraard afhankelijk van de weersvoorspellingen.
Aangezien zo'n organisatie heel wat inspanningen en organisatie vereist, wordt de vraag aan het gemeentebestuur gesteld om hen een financieel duwtje in de rug te geven en om de wandelclub bij deze organisatie te ondersteunen. Van de koepelorganisatie Wandelsport Vlaanderen (WSVL) mag de wandelclub een beperkt bedrag als inschrijvingsgeld (€1,50) te vragen. Van dit bedrag dienen ze nog een deel af te staan voor de verzekering van de wandelaars.
Binnen de Sportdienst is er een budget voorzien in de meerjarenplanning ter ondersteuning van onze erkende sportclubs die extra inspanningen leveren om evenementen te organiseren om zoveel mogelijk mensen in beweging te zetten. Zeker als deze ook nog eens een bovenlokale uitstraling hebben en Zaventem mee op de kaart zetten.
Concreet wordt er ondersteuning gevraagd voor:
• Het huren van de nodige zalen: Sint Maarten, Hoeve Nothengem en eventueel een derde zaal
voor de langere afstanden
• Het huren van een tent
• Het voorzien van EHBO-posten
• Het huren van busvervoer (shuttle dienst: luchthaven-vertrekzaal)
• Ondersteuning bij de veiligheidsmaatregelen (bijvoorbeeld politietoezicht bij oversteek
gevaarlijke wegen)
• Ondersteuning bij promotie
Binnen de doelstellingen van onze meerjarenplanning & sportpromotieprogramma is het de bedoeling om in het kader van onze missie 'Zaventem zet je in beweging' zoveel mogelijk sportieve initiatieven van onze sportclubs te ondersteunen en mee in de kijker te zetten. De wandelclub 'De Parkvrienden' is daarenboven een actieve en bereidwillige partner in veel gemeentelijke initiatieven zoals de wandeltochten op 15 augustus en andere culturele wandelingen. Aangezien er een budget van € 2.000 is voorzien binnen de MJP voor de eenmalige ondersteuning van deze wandeldag, willen we daarom voorstellen om tussen te komen in de kosten voor dit voorziene
bedrag van € 2.000. In het kader van deze samenwerking/ondersteuning wordt gevraagd om deze samenwerking/ondersteuning op de gevoerde promotie te vermelden
De gemeenteraad gaat akkoord dat de sportdienst de provinciale wandeldag 'Vlaams-Brabant wandelt' op zondag 8 mei 2022, georganiseerde door 'De Parkvrienden Zaventem', financieel helpt te ondersteunen door toekenning van een bedrag van €2.000.
Gelet op de wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties; en meer in het bijzonder artikel 21 §1, 2°;[A1]
Gelet op het KB van 21 december 2013 tot vaststelling van de minimumvoorwaarden inzake selectie, aanwerving, opleiding en bevoegdheid van de ambtenaren en personeelsleden die bevoegd zijn tot vaststelling van inbreuken die aanleiding kunnen geven tot de oplegging van een gemeentelijke administratieve sanctie;
Gelet op het besluit van de gemeenteraad van 25 maart 2019 (referentie GR/2019/114) tot vaststelling van het gemeentelijk reglement betreffende de gemeentelijke administratieve sancties;[A2]
Overwegende de noodzaak om deze gewestelijke personeelsleden aan te stellen als vaststeller gemeentelijke administratieve sancties met het oog op de sanctionering via een gemeentelijke administratieve sanctie van overtredingen op de bepalingen van gemeentelijke reglementering de binnen hun welomschreven bevoegdheid te situeren zijn; dat deze gewestelijke vaststellers enkel binnen de omschreven bevoegdheid mogen optreden;
Overwegende dat volgende gewestelijke personeelsleden de opleiding Gemeentelijke Administratieve Sancties, georganiseerd door de PAULO-Politieopleiding hebben gevolgd:
Jef Hollebecq, Remco Van Ransbeeck, Marc Dejaegere, Ronny Moors, en Sonja Wygers (datum opleiding: van 29 september tot en met 8 oktober 2021).
Overwegende dat volgend gewestelijk personeelslid de opleiding Gemeentelijke Administratieve Sancties, georganiseerd door Campus Vesta heeft gevolgd: Jelle Cambré (datum opleiding van 13 mei 2013 tot en met 17 mei 2013).
Overwegende het brevet van de PAULO-Politieopleiding en het brevet van Campus Vesta van waaruit blijkt dat voorgaande personeelsleden de opleiding met gunstig gevolg heeft voltooid;
[A1]Verwijzing naar algemene bevoegdheid van de gemeenteraad op basis van artikel 40 decreet over het lokaal bestuur mag, maar hoeft niet aangezien de gemeenteraad uit het artikel 21 §1, 2° van de GAS-wet de bevoegdheid tot aanstelling krijgt toegewezen.
[A2]Eventueel ook verwijzing naar het besluit van de gemeenteraad tot vaststelling van het GAS-reglement
De gemeenteraad stelt gewestelijk vaststellers aan voor de gemeentelijke administratieve sancties voor de gemeente ZAVENTEM voor de vaststelling van overtredingen op het net houden van de gemeente, in het bijzonder zwerfvuil en hondenpoep, gebaseerd op volgende artikels uit de Algemene politieverordening Zaventem van 25 maart 2019 (referentie GR/2019/114).
Gelet op het nieuwe aanwervingsconcept voor wat het basiskader van de politiediensten betreft en dat vijf verschillende aanwervingscategorieën inhoudt;
Gelet op categorie A betreffende de “klassieke mobiliteit” is en blijft deze de basis. Aldus dienen de politiediensten die een beroep wensen te doen op de andere aanwervingscategorieën aan te tonen dat de vacante betrekking niet via de klassieke mobiliteit kon worden ingevuld;
Gelet op categorie B betreffende de “onmiddellijke werving” dat inhoudt dat de kandidaten-inspecteur zich reeds vóór de start van de basisopleiding verbinden aan een welbepaalde politiedienst. In deze categorie vindt er geen selectie op niveau van de betrokken politiedienst plaats. Categorie B biedt als grootste voordeel dat de betrekkingen die aldus zijn begeven ook effectief worden ingevuld;
Gelet op categorie C betreffende de “aanwijzing van de aspiranten-inspecteur in het begin van de basisopleiding via een aan hen voorbehouden mobiliteitscyclus, en in voorkomend geval, via een ambtshalve aanwijzing. In het begin van de basisopleiding wordt dan een mobiliteitscyclus georganiseerd die enkel de niet-ingevulde betrekkingen uit de categorie B en de betrekkingen uit categorie C bevat. Deze specifieke mobiliteitscyclus is specifiek voorbehouden aan de aspiranten-inspecteur;
Gelet op categorie D betreffende enkel de aspiranten-inspecteur die nog geen betrekking hebben verkregen ingevolge de wervingen in het raam van de categorieën B, C of E. De aspiranten-inspecteur kunnen zich vanaf de vierde maand vóór het einde van de opleiding deelnemen aan de klassieke mobiliteit;
Gelet op categorie E betreffende de reeds bestaande “bijkomende aanwerving.” Dit houdt in dat de kandidaten-inspecteur zich reeds vóór de start van de basisopleiding verbinden aan een welbepaalde politiezone. In tegenstelling tot categorie B neemt hier de politiezone de volledige opleidingskost van de betrokken aspiranten-inspecteur op zich en geldt er een langere aanwezigheidstermijn;
Overwegende dat dit nieuwe aanwervingsconcept van toepassing zal zijn op de aspiranten-inspecteur die deelnemen aan een basisopleiding die begint op of na 1 september 2014;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit dd. 22 mei 2017 punt 106 waarbij de personeelsformatie van lokale politie Zaventem wordt uitgebreid naar 101 personeelsleden in het operationeel kader en 20 personeelsleden in het administratief- en logistiek kader;
Overwegende dat de PZ Zaventem in de klassieke mobiliteit de volgende betrekkingen reeds vacant verklaard heeft overeenkomstig de regeling inzake de mobiliteit bedoeld in deel VI, titel II, hoofdstuk II, RPPol:
Inspecteur van politie interventie en toezicht: mobiliteitscyclus 2021/05 - reeksnummer: 12039 (13 betrekkingen);
Overwegende dat het grote voordeel van een categorie B “ onmiddellijke werving” is dat als er een kandidaat is die specifiek interesse heeft voor de politiezone Zaventem, deze aan het begin van de opleiding reeds kan voortekenen voor de politiezone Zaventem en de zone zeker is aan de zone en dat er voor de betrekkingen waarvoor in het raam van Cat. geen kandidaten gevonden worden, automatisch worden overgeheveld naar categorie C “aspirantenmobiliteit”;
Overwegende dat het grote voordeel van een categorie C “aspirantenmobiliteit” is dat vacante betrekkingen ook effectief gaan ingevuld worden: ofwel op basis van de keuze van de aspirant, ofwel op basis van ambtshalve aanwijzing;
Overwegende dat het college de raad voorstelt onmiddellijk beroep te doen op categorie C en de 10 niet-ingevulde betrekkingen via de eerstvolgende aspirantenmobiliteit vacant te verklaren;
Gelet op de artikelen IV.I.3, tweede lid, IV.I.33, § 1, eerste en tweede lid, V.II.3, VI.II.4bis, VI.II.4ter, en VI.II.4quater, van het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtpositie van het personeel van de politiediensten (RPPol);
Gelet op het Koninklijk Besluit van 14 april 2013 tot wijziging van verschillende teksten betreffende de rechtspositie van het personeel van de politiediensten aangaande de eerste aanwijzing van de personeelsleden van het operationeel kader en het ministerieel uitvoeringsbesluit van 16 april 2013;
Gelet op de ministeriële omzendbrief GPI 73 van 14 mei 2013 betreffende de aanwerving , de selectie en de opleiding van de personeelsleden van het basiskader van de politiediensten;
De gemeenteraad besluit om beroep te doen op de eerstvolgende aspirantenmobiliteit 2022-A2 Cat. C voor 10 betrekkingen inspecteur interventie en toezicht.
Gelet op het gemeenteraadsbesluit dd. 21 september 2020 punt 194 houdende de aanwerving van twee contractuele onderhoudspersoneelsleden - CALOG niveau D buiten goedgekeurde personeelsformatie;
Gelet dat er twee bijkomende onderhoudsmedewerkers met een contract van bepaalde duur werden aangeworven op 04/01/2021:
-FLAMENT Chantal
-HONGEESTHONG Fanny;
Gelet dat één van deze twee nieuw aangeworven onderhoudsmedewerkers, met name Chantal Flament, ook deelgenomen had aan een selectiegesprek voor een contractuele betrekking van onthaalmedewerker;
Gelet op het collegebesluit dd. 03 januari 2022 punt 3561 waarbij mevr. Chantal Flament aangesteld werd als contractueel onthaalmederwerker met een contract van bepaalde duur 04 januari 2022 tot en met 3 januari 2023;
Gelet dat er momenteel één vacante plaats is van onderhoudsmedewerker;
Gelet dat er aan de gemeenteraad toestemming gevraagd wordt om de vrijgekomen betrekking van onderhoudsmedewerker terug vacant te mogen verklaren op contractuele basis met een contract van bepaalde duur;
Gelet dat de loonkost voor een hulpkracht - niveau DD1 € 12.731,92 theoretische jaarwedde aan 100% bedraagt wat overeenkomt met ongeveer € 33.796,46 individuele jaarkost (incl. vakantiegeld, eindejaarspremie,...);
Gelet dat de loonkost van in totaal zes onderhoudsmedewerkers reeds voorzien is in de personeelsbegroting van 2022 en volgende jaren;
De gemeenteraad besluit om één contractuele betrekking buiten de goedgekeurde personeelsformatie van onderhoudsmedewerker(CALOG niveau D) opnieuw vacant te verklaren via een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur.
Gelet op het Europees Verdrag ter bescherming van de Rechten van de Mens en fundamentele vrijheden;
Gelet op Verord. (EU) nr. 2016/679, 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (AVG);
Gelet op Richtl. (EU) nr. 2016/680, 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens door bevoegde autoriteiten met het oog op de voorkoming, het onderzoek, de opsporing en de vervolging van strafbare feiten of de tenuitvoerlegging van straffen, en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Kaderbesluit 2008/977/JBZ van de Raad (RGS);
Gelet op de Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens (bestaande wetten, koninklijke besluiten en andere reglementering die verwijzen naar de Wet van 8 december 1992 worden geacht te verwijzen naar de nieuwe wet);
Gelet op het Decreet van 22 december 2017 over het Lokaal Bestuur, in het bijzonder artikel 2, §2;
Gelet op het Gemeentedecreet van 15 juli 2005, artikel 186 en artikel 187 (artikel 286, artikel 287 en artikel 288 van het Decreet over het Lokaal Bestuur vanaf 1 januari 2019);
Gelet op de Wet op het Politieambt van 5 augustus 1992;
Gelet op de vereiste van voorafgaande principiële toestemming van de gemeenteraad voor de plaatsing en het gebruik van camera’s in niet-besloten plaatsen, desgevallend beperkt tot de duur van een interventie voor de plaatsen waarvan zij niet de beheerder zijn (artikel 25/4, §1, 1° WPA);
Gelet op de vereiste van de verwerkingsverantwoordelijke om aan de betrokkene bij de verkrijging van persoonsgegevens informatie te verstrekken (artikel 13 AVG), dat aan deze vereiste tegemoet gekomen wordt door een mondelinge waarschuwing uitgaande van de leden van het operationeel kader van de politiediensten, die als dusdanig identificeerbaar zijn, bij het gebruik van de mobiele camera (artikel 25/2, §2, 2°, b) WPA);
Gelet op de beslissing van de politieraad van XXX tot aankoop van vaste camera’s voor plaatsing op de perimeter van het gebouwcomplex;
Gelet op de toestemmingsaanvraag ingediend door de korpschef van de lokale politiezone Zaventem op XXX, waarin het type camera, de doeleinden, de gebruiksmodaliteiten, de plaats en een impact- en risicoanalyse op het vlak van de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en op operationeel niveau beschreven worden;
Overwegende dat het gebruik van vaste camera’s op de perimeter van het gebouwencomplex, gedeeltelijk filmend op het grondgebied van de gemeente Zaventem vanuit politioneel oogpunt zal toelaten om de volgende doeleinden te bereiken:
1. Het voorkomen, vaststellen of opsporen van misdrijven tegen personen en goederen
2. Beveiliging van de toegang tot het commissariaat
3. Het beschermen van de fysieke integriteit van de medewerkers en de bezoekers
4. Het beschermen van de aanwezige goederen en het patrimonium van de PZ
De politiezone Zaventem zal deze camera’s en de opnames ervan enkel gebruiken in uitvoering van de opdrachten van bestuurlijke en gerechtelijke politie, zoals bepaald in de WPA en mits de beperkingen die de WPA oplegt. Voor opdrachten van gerechtelijke politie, gedefinieerd in artikel 15 WPA, geldt geen beperking voor het gebruik van de data, gegenereerd door deze camera’s. Voor opdrachten van bestuurlijke politie, gedefinieerd in artikel 14 WPA, geldt volgende beperking voor het gebruik van de data, gegenereerd door deze camera’s:
“Art. 25/3, §2. Het zichtbare gebruik van camera's voor het inwinnen van informatie van bestuurlijke politie bedoeld in artikel 44/5, §1 WPA, is uitsluitend toegelaten in de gevallen bedoeld in artikel 44/5, §1, eerste lid, 2° tot 6° WPA. Wat artikel 44/5, §1, lid 1, 5° WPA, betreft, kan dat gebruik bovendien alleen worden toegelaten ten aanzien van de categorieën van personen bedoeld in artikelen 18, 19 en 20 WPA".
Overwegende dat voorgesteld wordt om vaste camera’s op zichtbare wijze door de politie te gebruiken om de criminaliteit beter en meer informatiegestuurd aan te pakken op het grondgebied van de gemeente(n) Zaventem en politiezone Zaventem met het gebruik van XXX vaste camera’s;
Overwegende dat de politiediensten slechts vaste camera’s kunnen gebruiken op het grondgebied dat onder hun bevoegdheid valt, na voorafgaande principiële toestemming van de betrokken gemeenteraden;
De gemeenteraad geeft een principiële toestemming voor het gebruik van vaste camera’s op zichtbare wijze door de politiediensten op de locatie rondom het gebouwencomplex van de politie van de gemeente, Zaventem, gedeeltelijk filmend op grondgebied van de gemeente.
Gelet op het schrijven van 24 juni 2021 en de begeleidende mail van 29 juni 2021 van het Departement Werk & Sociale Economie inzake het activeringsbeleid op Vlaams niveau;
Gelet dat één van de doelstellingen in de beleidsnota Werk en Sociale Economie 2019-2024 een versterkte samenwerking is met de lokale besturen;
Gelet dat dit zich ondermeer dient te vertalen in méér en concretere samenwerkingsovereenkomsten tussen VDAB en (clusters van) lokale besturen met daarin samen afgesproken doelstellingen en acties op maat van de subregio of stad m.a.w. lokaal maatwerk;
Gelet dat vanuit het Departement Werk & Sociale Economie werd gevraagd om de lokale regisseur sociale economie te mandateren om, al dan niet samen met andere lokale gesprekspartners, deel te nemen aan de gesprekken met VDAB om samen gezegde nieuwe lokale samenwerkingsovereenkomsten te realiseren: "de lokale regisseurs krijgen een coördinerende, netwerkende en beleidsvoorbereidende rol toebedeeld voor het domein werk en sociale economie, en worden daarin ondersteund door de Vlaamse overheid - de aanwezigheid van de lokale regisseurs bij de besprekingen van de VDAB is wenselijk en nuttig gezien de aard van hun netwerkende en coördinerende opdracht";
Gelet op de beslissing van de gemeente- en OCMW-Raad van 21 september 2020 waarbij de samenwerkingsovereenkomst werd goedgekeurd met "Welzijnskoepel West-Brabant" die de regierol op het vlak van lokale sociale economie voor de gemeenten Kortenberg, Kraainem, Wezembeek-Oppem en Zaventem opneemt, voor de periode 2020-2025;
Gelet dat in dit kader door Anne Moyaerts, netwerkmanager lokale besturen VDAB Vlaams-Brabant, reeds toelichting werd gegeven aan de stuurgroep regie lokale sociale economie over het aangaan van een (nieuwe) samenwerkingsovereenkomst met de lokale besturen Kortenberg, Kraainem, Wezembeek-Oppem en Zaventem;
Gelet dat in het kader van het uitwerken van de samenwerkingsovereenkomst met de VDAB, ook een bevraging werd rondgestuurd naar een bredere groep van betrokkenen van de lokale besturen om inhoud te geven aan een versterkte samenwerking tussen VDAB en de lokale besturen;
Gelet dat op basis van deze bevraging en de meerjarenplannen een eerste ontwerp van actieplan werd opgesteld dat als basis diende voor het opmaken van de samenwerkingsovereenkomst met de VDAB; dat dit ontwerp van actieplan werd goedgekeurd bij beslissing van het Vast Bureau van 19 juli 2021 en van het College van Burgemeester en Schepenen de dato 2 augustus 2021;
Gelet dat bij zelfde beslissingen van het College en het Vast Bureau de lokale regisseur "Welzijnskoepel West-Brabant" werd gemandateerd om samen met de lokale gesprekspartners vanuit de gemeente en het OCMW Zaventem, deel te nemen aan de gesprekken met de VDAB teneinde samen een nieuwe lokale samenwerkingsovereenkomst tussen de VDAB en de clusters van lokale besturen te realiseren met daarin samen afgesproken doelstellingen en acties op maat;
Gelet op het voorgelegde definitieve actieplan in bijlage;
Gelet op de vraag tevens van de VDAB en Welzijnskoepel West-Brabant om ook de uitgewerkte samenwerkingsovereenkomst "Samen Sterk voor lokaal werk in 2020-2025" tussen Kortenberg, Kraainem, Wezembeek-Oppem, Zaventem en de VDAB aan het bestuur voor te leggen en te laten goedkeuren;
Gelet dat de samenwerkingsovereenkomst een gezamenlijke arbeidsmarktstrategie tussen VDAB Vlaams-Brabant en de lokale besturen Kortenberg, Kraainem, Wezembeek-Oppem en Zaventem beoogt met drie centrale ambities: 1. meer mensen aan het werk; 2. veerkrachtige en toekomstgerichte ondernemingen alsook 3. sterkere loopbanen en een stimulerend leerklimaat;
Gelet dat de lokale besturen en de VDAB gezamenlijke actiedomeinen hebben bepaald met zichtbare resultaten voor de klanten (werkzoekenden, werkgevers, werknemers, burgers, ...) hetzij:
Thema 1: Meer mensen aan de slag
Actiedomein 1.1. - De lokale besturen en VDAB willen ervoor zorgen dat meer mensen worden bereikt en dat hun werking beter op elkaar afgestemd wordt
Actiedomein 1.2. - Het lokaal bestuur en VDAB creëren kansen voor de meest kwetsbare doelgroepen
Actiedomein 1.3. - Het lokaal bestuur en VDAB willen de werkloosheid doen dalen bij specifieke groepen: jonge werkzoekenden, anderstaligen, langdurig werkzoekenden en werkzoekenden met een arbeidshandicap
Thema 2: Veerkrachtige ondernemingen in een toekomstbestendige arbeidsmarkt
Actiedomein 2 - VDAB en het lokaal bestuur willen vragen van werkgevers in de regio beter capteren en antwoorden bieden
Thema 3: Sterkere loopbanen binnen een stimulerend leerklimaat
Actiedomein 3 - VDAB en de lokale besturen versterken van lokale opleidingsmogelijkheden en sensibiliseren hun burgers op vlak van competentieversterking
Additioneel thema 4: Clustervorming
Actiedomein 4 - De lokale besturen herbekijken de cluster regie sociale economie tegen 2025 en aligneren zich op de regiovorming.
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen en het Vast Bureau van 3 januari 2022 waarbij werd kennis genomen van en akkoord gegaan om de voorgelegde samenwerkingsovereenkomst "Samen Sterk voor lokaal werk in 2020-2025" tussen Kortenberg, Kraainem, Wezembeek-Oppem, Zaventem en de VDAB alsook het bijgevoegd actieplan ter goedkeuring voor te leggen aan de Gemeenteraad en de Raad voor Maatschappelijk Welzijn;
Goedkeuring van het actieplan en de samenwerkingsovereenkomst tussen Kortenberg, Kraainem, Wezembeek-Oppem, Zaventem en de VDAB "Samen sterk voor lokaal werk in 2020-2025" waarbij een gezamenlijk arbeidsmarktstrategie tussen de VDAB Vlaams-Brabant en de lokale besturen wordt beoogd met daarin 3 centrale thema's 1. Meer mensen aan de slag; 2. Veerkrachtige ondernemingen in een toekomstbestendige arbeidsmarkt en 3. Sterkere loopbanen binnen een stimulerend leerklimaat alsook een additioneel thema 4. Clustervorming. De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van de legislatuur met als uiterste einddatum 31 december 2025.
De voorzitter sluit de zitting op 31/01/2022 om 22:05.
Namens Gemeenteraad,
Wim Debruyn
Algemeen Directeur
Natalie Miseur
Voorzitter