De voorzitter opent de zitting op 21/10/2024 om 19:32.
Mededeling van het burgemeesterbesluit :
Tijdelijke verordening op verkiezingspropaganda voor de Gemeente- & Provincieraadsverkiezingen op 13 oktober 2024. (zie bijlagen)
De gemeenteraad neem kennis van het meegedeeld burgemeesterbesluit :
Tijdelijke verordening op verkiezingspropaganda voor de Gemeente- & Provincieraadsverkiezingen op 13 oktober 2024.
De gemeenteraad neemt kennis van de notulen en het audioverslag van de vergadering de dato 30 september 2024.
De notulen van de gemeenteraad d.d. 30 september 2024 worden goedgekeurd.
Gelet op het feit dat de gemeente Zaventem deelnemer is van de dienstverlenende vereniging Cipal.
Gelet op de statuten van Cipal.
Gelet op het raadsbesluit van 18 februari 2019 waarbij de heer T. SCHEERLINCK, als effectief vertegenwoordiger, en de heer R. DE MOL, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, werden aangeduid om de gemeente te vertegenwoordigen op de algemene vergaderingen van Cipal.
Gelet op het ontslag van gemeenteraadslid de heer T. SCHEERLINCK in de gemeenteraad d.d. 29 januari 2024 dient hij vervangen te worden door een nieuw aangesteld effectief vertegenwoordiger.
Gelet op de voor het mandaat effectief vertegenwoordiger, vooraf ingediende kandidaturen van volgende raadsleden :
Gaat in openbare zitting over tot geheime stemming d.m.v. vooraf klaargemaakte stembrieven waarop enkel de namen van voornoemde kandidaten vermeld zijn.
Gelet op de uitslag van deze geheime stemming, waaraan 26 raadsleden hebben deelgenomen en die wordt vastgesteld door de algemeen directeur, als volgt :
Gelet op de oproeping tot de algemene vergadering van Cipal van 7 november 2024, die volledig op digitale wijze zal plaatsvinden, met de volgende agendapunten :
Gelet op de toelichtende nota van Cipal betreffende agendapunten van deze algemene vergadering.
Gelet op de voorstellen van de raad van bestuur van Cipal.
Overwegende dat geen redenen voorhanden zijn om goedkeuring van de agendapunten te weigeren.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en in het bijzonder op art. 40 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en inzake de intergemeentelijke samenwerking.
De gemeenteraad keurt de agenda van de algemene vergadering van Cipal d.d. 7 november 2024 en de bevestiging van de mandaten goed.
Gelet op het feit dat de gemeenteraad aangesloten is bij Creat Services dv (voorheen TMVS dv);
Gelet op de statuten van Creat Services dv;
Gelet op de oproepingsbrief voor de buitengewone algemene vergadering van Creat Services dv op dinsdag 26 november 2024 om 14u30 in Flanders Expo, Maaltekouter 1 te 9051 Gent, waarin de agenda werd meegedeeld;
Gelet de bepalingen van het decreet lokaal bestuur;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad d.d. 25 oktober 2021 voor de verdere duur van deze legislatuur, waarbij de heer D. PHILIPS, als effectief vertegenwoordiger, en de heer R. DE MOL, als plaatsvervangend vertegenwoordiger werden aangeduid;
De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Creat Services dv op dinsdag 24 november 2024 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten en de bevestiging van de mandaten.
Overwegend dat de gemeente deelnemer is van de intergemeentelijk vereniging voor crematoriumbeheer in het arrondissement Halle-Vilvoorde (Havicrem), opgericht op 10 juni 2003 en verlengd in haar bestaansduur tot 10 juni 2035;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid op de bepalingen van artikel 432 en 448 van het decreet;
Gelet op artikel 27 en 33§1 van de gecoördineerde statuten van Havicrem;
Gelet op de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Havicrem die zal gehouden worden op 20 november 2024 om 18.30u in de maatschappelijke zetel van de vereniging crematorium Daelhof (aula 2), Erasmuslaan 50 te Zemst, met volgende punten :
Gelet op het voorstel van budget en actienota 2025, vastgesteld door de raad van bestuur van Havicrem van 2 oktober 2024;
Gelet op het besluit van de gemeenteraad d.d. 18 februari 2019 waarbij voor de verdere duur van deze legislatuur de heer D. PHILIPS, als effectief vertegenwoordiger, en de heer R. DE MOL, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, werden aangeduid;
Overwegende dat artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient herhaald te worden voor elke vergadering;
De gemeenteraad besluit zijn goedkeuring te hechten aan de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Havicrem op woensdag 20 november 2024 om 18:30. Eveneens de bevestiging van de mandaten.
Gelet op het feit dat de gemeente Zaventem voor één of meerdere activiteiten aangesloten is bij de opdrachthoudende vereniging Iverlek;
Gelet op het feit dat de gemeente Zaventem per aangetekend schrijven van 17 september 2024 werd opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Iverlek die op 12 november 2024 plaatsheeft in de Brabanthal, Brabantlaan 1 te 3001 Leuven;
Gelet op het feit dat de documentatiestukken betreffende deze agendapunten elektronisch kunnen worden geraadpleegd op het Extranet van Iverlek;
Bij besluit van de gemeenteraad d.d. 18 februari 2019 en 29 april 2024 werd voor de verdere duur van deze legislatuur de heer W. MOORTGAT, als effectief vertegenwoordiger, en de heer P. OCKERMAN, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, aangeduid;
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
De gemeenteraad keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Iverlek op 12 november 2024 goed en bevestigt de mandaten.
Gelet op het feit dat de gemeente Zaventem aangesloten is bij Farys ov;
Gelet op de statuten van Farys ov;
Gelet op de oproepingsbrief voor de buitengewone algemene vergadering van Farys ov op vrijdag 29 november 2024 om 14u30 in Flanders Expo, Maaltekouter 1 te 9051 Gent, waarin de agenda werd meegedeeld;
Gelet de bepalingen van het decreet lokaal bestuur;
Bij besluit van de gemeenteraad d.d. 30 mei 2022 en 27 mei 2024 werd voor de verdere duur van deze legislatuur de heer A. ÖZKAN, als effectief vertegenwoordiger, en de heer W. MOORTGAT, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, aangeduid;
De gemeenteraad hecht zijn goedkeuring aan de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Farys ov op 29 november 2024 en bevestigt de mandaten.
Overwegend dat de gemeenteraad aangesloten is bij Haviland Intercommunale die werd opgericht op 24 maart 1965 bij oprichtingsakte verschenen in het Belgisch Staatsblad van 16 april 1965 onder het nummer 8226 EN verlengd werd op 23 oktober 2019, verschenen in de Bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 21 november 2019 onder nummer 19151652.
Overwegende dat Haviland Intercommunale als intergemeentelijk samenwerkingsverband voor de ruimtelijke ordening en de economische sociale expansie van het arrondissement Halle-Vilvoorde, een dienstverlenende vereniging is die wordt beheerst door het Decreet Lokaal Bestuur.
Gelet op de oproepingsbrief van 01 oktober 2024 tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Haviland Intercommunale van 27 november 2024 om 18 uur in de kantoren van Haviland, Brusselsesteenweg 617 te 1731 Zellik, met volgende agendapunten :
Gelet op de raadbeslissing d.d. 18 februari 2019 en 25 april 2022, waarbij de heer P. OCKERMAN, als effectief vertegenwoordiger, en de heer R. DE MOL, als plaatsvervangend vertegenwoordiger, werden aangeduid;
Gelet op artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de organisatie regelt van de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging.
Gelet op artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient herhaald te worden voor elke vergadering.
Gelet op artikel 40 en 41 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de bevoegdheden van de gemeenteraad bepaalt.
De gemeenteraad keurt de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van Haviland Intercommunale d.d. 27 november 2024 goed.
Eveneens de bevestiging van de mandaten.
De verbouwing van de Pastorij van Sint-Stevens Woluwe in de GEMEENTE ZAVENTEM met Gemeentelijk dossier referentie : CAD/2024/811/ECON/GEB/1732.
De Verbouwing Pastorij Sint Stevens Woluwe : dossier verbouwingswerken inclusief kostenraming en goedgekeurde omgevingsvergunning worden ter goedkeuring voorgelegd.
Algemene omschrijving van het verbouwingsproject : "De Pastorij als anker in het socio-economisch en socio-cultureel weefsel"
Het creëren van horeca bedrijvigheid zal een motor zijn voor de socio-culturele activiteiten in het centrum van Sint-Stevens-Woluwe en het Park Liekendael. Bovendien zal dit initiatief leiden tot een verhoogde graad van sociale controle en menselijke interactie in de kern van de deelgemeente. Binnen het project is het essentieel om het pastorijgebouw met respect te benaderen en de eventuele nieuwe toevoegingen ondergeschikt te maken aan de bestaande architectuur. De bestaande architectuur is immers een baken in het park en heeft een historische verbondenheid met het woonweefsel. De verbouwde pastorij kan met andere woorden als een katalysator werken voor de socio- culturele en socio-economische activiteiten in de dorpskern van Sint-Stevens- Woluwe waarbij de verbouwing 'naadloos' dient te worden geïntegreerd in het park.
De Pastorij Sint Stevens-Woluwe - algemene beschrijving aanpak per verdieping :
Gelijkvloers : In de voormalige pastorij worden er een 30-tal zitplaatsen voorzien binnen op het gelijkvloers. Tegen de gevel, zuidoostelijk georiënteerd wordt er een veranda-pergolastructuur bijgebouwd waar een 36-tal personen kunnen zitten. Rond het gebouw wordt een ruim terras voorzien met zicht gericht op het Liekendael park. De grens tussen het terras en het park wordt verzacht door een glooiende, begroeide helling te voorzien richting het terras toe. De zijwanden van de terraskering worden voorzien in natuurlijke materialen en planten welke speels doorlopen en tevens dienen als borstwering voor het terras in combinatie met een haag. Er wordt ook een fysieke verbinding met het park gecreëerd door enkele traptreden. De integratie en verbinding wordt ook voor andersvaliden en kinderkoetsen gemaakt via een looppad naar het park.
Eerste verdieping : Op de eerste verdieping richt men de keuken in met bijhorende koelcel en transportliften naar de gelijkvloerse verdieping. De aangelegen ruimte zal als zaaltje ingericht worden en zal aan de uitbater de kans te bieden om (grotere) groepen samen te kunnen plaatsen of bv. lunches aan bedrijven, verenigingen,.. aan te bieden. Er wordt geschat een 30 tal + personen te kunnen bedienen op de verdieping
Tweede verdieping : De tweede verdieping is privaat voorzien en dient als ‘backoffice’ voor de werknemers om te pauzeren, om te kleden, sanitaire voorzieningen, ...Deze verdieping wordt als volgt ingericht: Een klein bureel voorzien met archief voor administratie, een ruimte voor opslag van niet-voeding, een kleedruimte met sanitair (douche + WC) voor werknemers en een kleine eetruimte met kitchenette
De projectbegeleiding door opgevolgd door ‘Karma-architecten :
De opdracht “1661 Aanstellen ontwerper voor de restauratie en herinrichting van de voormalige pastorij te Sint-Stevens-Woluwe” werd op 3 oktober 2023 gegund aan de economisch meest voordelige bieder , ‘KARMA- architecten’, geregistreerd bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder nummer 0664841265, Stafhouder Braffortlaan 1 te 3090 Overijse. De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in op de budgetcode MJP0003661/AC000460. Deze projectbegeleiding is qua uitgave bepaald op € 128.638,24 excl. btw of € 155.652,27 incl. 21% btw.
Het dossier met goedgekeurde planvoorstel en de kostenraming van de verbouwing worden ter duiding toegevoegd aan het agendapunt van de gemeenteraad.
Procedure : Het gemeentebestuur zal een aannemer aanstellen via de publicatie van een BESTEK VOOR DE OVERHEIDSOPDRACHT VOOR WERKEN MET ALS VOORWERP “VERBOUWING PASTORIJ SINT-STEVENS-WOLUWE (REF 1732) ” via de OPENBARE PROCEDURE van aanbesteding.
Toepasselijke reglementering
1. Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.
2. Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
3. Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
4. Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
5. Wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, vastgesteld door het koninklijk besluit van 26 september 1991.
6. Ministerieel besluit van 27 september 1991 tot nadere bepaling van de indeling van de werken volgens hun aard in categorieën en onder- categorieën met betrekking tot de erkenning van aannemers.
7. Wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk en het koninklijk besluit van 25 januari 2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, en latere wijzigingen.
8. Het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming (ARAB), Welzijnswet en Codex over het welzijn op het werk.
9. Wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
De gemeenteraad neemt kennis van het dossier ( bestek, kostenraming en plannen ) en de algemene kosten raming voor de aannemingswerken voor de verbouwing van de pastorij van Sint-Stevens-Woluwe en geeft de opdracht aan het college om het bestek te publiceren.
Deze informatiebrochure bevatten de administratieve details van de school, informatie over de overkoepelende organisatie en beleidsinformatie. Deze inhoud kan jaarlijks veranderen als gevolg van schoolwijzigingen of nieuwe regelgeving.
Omdat het essentieel is, wordt er overwogen om de bovengenoemde informatiebrochure opnieuw aan te passen voor de Gemeentelijke Basisschool te Sint-Stevens-Woluwe.
De gemeenteraad neemt kennis van de aanpassingen in de informatiebrochure van de gemeentelijke basisschool St.-Stevens-Woluwe en keurt deze goed.
Gelet op het decreet lokale besturen;
Overwegende de eigendommen van de gemeente Zaventem;
Overwegende het klimaatplan en het burgemeestersconvenant aangaande het aanplanten van minimaal 1 boom per inwoner;
Overwegende dat Forest Forward instaat voor het gewoonlijk beheer;
Overwegende dat er een gebruik wordt gegeven zonder overdrachten van eigendomsstatuten;
Overwegende dat de samenwerkingsovereenkomst een betere benutting impliceert van de beschikbare gemeentelijke middelen;
Overwegende dat middels de samenwerkingsovereenkomst de aanplantingen zullen gebeuren voor het project;
Overwegende dat Forest Forward tot doel heeft om middels private middelen, vanuit het bedrijfsleven, te investeren in bossen;
Overwegende de eerdere overeenkomsten met Forest Forward voor het project “Zavelput” en “Zeen, fase 2” en “Smoldersstraat”;
Overwegende de overeenkomst met Forest Forward voor het project Smoldersstraat;
Gelet op de collegebeslissing van 14 oktober 2024;
De gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst tussen Forest Forward en de gemeente Zaventem met betrekking tot het Vliegbos goed.
Gelet op de ondersteuning door Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir en Vlaams minister van Vlaamse Rand Ben Weyts van 5 projecten voor het aankopen en inrichten van toegankelijk groen in de Vlaamse Groene rand rond Brussel;
Gelet op het door de gemeente Zaventem ingediende en goedgekeurde project “Sint-Stevens-Woluwe Troostbosje”;
Gelet op de éénzijdige verkoopbelofte van de verdeelde eigenaars, de consoorten Peeters, van 6 september 2024, voor het kadastrale perceel nummer 5 A 124 tegen de totale verkoopprijs van 78.600,00 euro volgens kadastrale oppervlakte, hetzij 20 euro/m² voor het geheel;
Gelet op de kadastrale legger en het kadastraal plan, waarbij het perceel een kadastrale oppervlakte bezit van 39a 30ca;
Overwegende de wenselijkheid om het aangeboden perceel onderhands te verwerven in het kader van de uitvoering van het gemeentelijk project “Sint-Stevens-Woluwe Troostbosje” ten behoeve van het inrichten van toegankelijk groen in de Vlaamse Groene rand rond Brussel;
Overwegende dat het dossier, indien de Raad akkoord gaat met deze principiële verwerving, nog verder dient aangevuld met onder meer een opmetingsplan, een schattingsverslag en de ontwerp-akte;
Overwegende dat voor de verdere uitwerking en realisatie van het gemeentelijk project “Sint-Stevens-Woluwe Troostbosje”, gezien de reeds bekomen goedkeuring van dit project door de hogere overheid, de gemeente Zaventem kan beschikken over de nodige subsidies;
Gehoord en op voordracht van het College van Burgemeester en Schepenen.
Gelet op het decreet lokale besturen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen;
Gelet op het decreet van 26 maart 2004 betreffende openbaarheid van bestuur;
De Raad beslist, in het kader van de uitvoering en realisatie van het door de hogere overheid goedgekeurde gemeentelijk project “Sint-Stevens-Woluwe Troostbosje” ten behoeve van het inrichten van toegankelijk groen in de Vlaamse Groene rand rond Brussel, over te gaan tot de principiële aankoop van het onroerend goed, één perceel bouwland, gelegen Tiendeschuurveld ter hoogte van de begraafplaats, gekadastreerd Zaventem 5 de afdeling Sint-Stevens-Woluwe, sectie A, nummer 124, met een totale oppervlakte van 39a 30ca volgens kadaster, voor zover de prijs en de voorwaarden aanvaardbaar zijn.
Overwegende dat de voorlopige oplevering van de fietssnelweg F3 plaatsgevonden heeft op donderdag 15 december 2022 ;
Overwegende dat fietssnelweg F3 op het grondgebied van de gemeente Zaventem tijdens de wintermaanden sneeuw- en ijsvrij gehouden wordt door de dienst Openbaar Domein van de gemeente Zaventem ;
Overwegende noch AWV noch De Werkvennootschap (DWV) instaan voor het strooien van de fietssnelweg F3 ;
Overwegende dat in 2022 onderling overeengekomen werd door de gemeenten Zaventem en Machelen dat de dienst Openbaar Domein van de gemeente Zaventem tijdens de wintermaanden 2022-2023 de fietssnelweg F3 op het grondgebied van de gemeente Machelen sneeuw- en ijsvrij zou houden ;
Overwegende dat tijdens de winterperiode 2023-2024 de fietssnelweg F3 op het grondgebied van de gemeente Machelen sneeuw- en ijsvrij zijn gehouden door de dienst Openbaar Domein van de gemeente Zaventem (collegebeslissing gemeente Machelen d.d. 23 oktober 2023 – overeenkomst tussen de gemeente Machelen en de gemeente Zaventem d.d. 10 oktober 2023) ;
Overwegende dat door de gemeente Machelen bij mail d.d. 16 september 2024 aan de gemeente Zaventem de vraag gesteld werd om ook voor de wintermaanden 2024-2025 (zelfde periode dan de wintermaanden bij AWV), nl. van de 3de maandag van oktober (21.10.2024) tot de 4de maandag van april (28.04.2025) de fietssnelweg F3 op het grondgebied van de gemeente Machelen sneeuw- en ijsvrij te houden ;
Overwegende dat tussen de gemeentebesturen van Zaventem en Machelen overeengekomen werd om onderstaande trajecten (zie eveneens bijgevoegde luchtfoto) op het grondgebied van de gemeente Machelen door de gemeente Zaventem sneeuw- en ijsvrij te houden gedurende een periode van 6 maanden (21.10.2024 – 28.04.2025) :
* Het fietstraject tussen het stationsplein L. Vankeerberghenstraat langs de treinspoorlijn 36 Brussel-Leuven tot de fietsbrug over de Ring om Brussel (R0).
Lengte 1168 lm - breedte 5,00 m (rode kleur)
* De fietsbrug over de R0
Lengte 70 lm - breedte 5,00 m (oranje kleur)
* De aantakkende fietsroute naar de Culliganlaan
Lengte 139 lm – breedte 3,00 m (roeze kleur)
* De aantakkende fietsroute Keiberg-Kouterveld
Lengte 67 lm – breedte 3,60 m (107 lm waarvan 40 lm op grondgebied Zaventem)
(donkergroene kleur)
* Traject naar de Kouterveldstraat
Lengte 84 lm – breedte 2,80 m (113 lm waarvan 29 lm op grondgebied Zaventem)
(groene kleur)
* De bochtaansluiting met de Grensstraat
Lengte 34 lm – breedte 3,50 m (blauwe kleur)
* Aandeel fietsparking langsheen Grensstraat
180 m² (grijze kleur)
Overwegende dat op het traject volgende specifieke contructies gelden waar volgende restricties gelden :
* Ongelijkgrondse infrastructuur (‘fietsbalkon’) doorheen het bestaande gebouw glazed box met onderliggende fietsenstallingen : niet gekend
* Fietsonderdoorgang onder A201 met beperkingen : hoogte beperkt tot 2,40 m, gewicht beperkt tot 4 ton
Overwegende dat door de gemeente Zaventem elke maand een betalingsaanvraag en factuur opgemaakt worden aan de gemeente Machelen voor de uitgevoerde werken, volgens onderstaand tarief :
Standaard wordt 1 (één) uurprestatie gerekend per strooibeurt over het totale traject zoals hiervoor vernoemd.
De prijs wordt bepaald als volgt :
Strooien tijdens de dag (tussen 6h en 22h) : 165,41euro/h excl. BTW of 200,14€/h euro incl. BTW 21 %
* Bestuurder : 78,14 euro / uur
* Tractor met aanhangwagen : 82,54 euro / uur
* Pekel (zak 25 kg) : 4,73 euro / uur
Strooien tijdens de nacht (tussen 22h en 6h) : 204,48 euro/h excl. BTW of 247,42 euro/h incl. BTW 21 %
* Bestuurder : 117,21 euro / uur
* Tractor met aanhangwagen : 82,54 euro / uur
* Pekel (zak 25 kg) : 4,73 euro / uur
Strooien tijdens de zon- en feestdagen en nacht (tussen 22h en 6h) : 243,55 euro/h excl. BTW of 294,69 euro/h incl. BTW 21 %
* Bestuurder : 155,28 euro / uur
* Tractor met aanhangwagen : 82,54 euro / uur
* Pekel (zak 25 kg) : 4,73 euro / uur
De bedragen gelden voor de periode, gelijklopend met de winterperiode van AWV, nl. van 21 oktober 2024 tot 28 april 2025
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Machelen d.d. 24 september 2024
Gelet op de voorgelegde overeenkomst tussen de gemeentebesturen Machelen en Zaventem ;
Overwegende dat de goedkeuring van de overeenkomst tussen de gemeenten Machelen en Zaventem dient bevestigd te worden door de gemeenteraad ;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen d.d. 07 oktober 2024, houdende : “Sneeuw- en gladheidsbestrijding door de gemeente Zaventem van de fietssnelweg F3, gelegen op het grondgebied Machelen, op kosten van de gemeente Machelen. Winter 2024-2025. Goedkeuring overeenkomst tussen gemeentebesturen Zaventem en Machelen”
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36 en artikel 57, en inzonderheid artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad
De gemeenteraad gaat akkoord om een samenwerkingsovereenkomst af te sluiten met de gemeente Machelen waarbij de fietssnelweg F3 sneeuw- en gladvrij wordt gemaakt door de gemeente Zaventem op kosten van de gemeente Machelen.
Overwegende dat deze diensten kunnen gebeuren via een raamovereenkomst die Vlaamse Overheid - Agentschap Facilitair Bedrijf sloot op basis van het bestek met nummer 2023/HFB/OP/110400 met de ondernemer Aquarella nv, Haenhoutstraat 147 te 9070 Destelbergen;
Overwegende dat de uitgave voor de opdracht “ Interieurbeplanting (kantoorplanten) 2024 - 4/2028 Gemeente Zaventem, Politie & AGB - instap in raamcontract van Vlaamse Overheid” wordt geraamd op € 47.451,18 excl. btw of € 57.415,93 incl. 21% btw;
Overwegende dat de Centrale Aankoopdienst voorstelt om, rekening houdende met het voorgaande, deze opdracht te gunnen aan Aquarella nv, KBO nr. 0424013922, Haenhoutstraat 147 te 9070 Destelbergen tegen het nagerekende offertebedrag van € 38.167,08 excl. btw of € 46.182,17 incl. 21% btw;
Overwegende dat gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 7 oktober 2014, punt 50157, houdende : “ Interieurbeplanting (kantoorplanten) 2024 - 4/2028 Gemeente Zaventem, Politie & AGB - instap in raamcontract van Vlaamse Overheid. Goedkeuring gunning en lastvoorwaarden”;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36, en inzonderheid artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
De gemeenteraad verleent haar akkoord voor de toetreding tot het raamcontract van de Vlaamse Overheid - Agentschap Facilitair Bedrijf inzake interieurbeplanting.
Overwegende dat in het kader van de opdracht “Gewoon onderhoud van grasstroken en grasperken in gemeente Zaventem 2025 - 2028” een bestek met nr. CAD/2024/831/OMG/GRO/1752 werd opgesteld door de Centrale Aankoopdienst;
Overwegende dat deze opdracht als volgt is opgedeeld:
* Perceel 1 (Gemeente Zaventem), raming: € 23.000,00 excl. btw of € 27.830,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Gemeente Zaventem), raming: € 23.000,00 excl. btw of € 27.830,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Gemeente Zaventem), raming: € 23.000,00 excl. btw of € 27.830,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Gemeente Zaventem), raming: € 23.000,00 excl. btw of € 27.830,00 incl. 21% btw;
* Perceel 2 (Gemeente Sint-Stevens-Woluwe), raming: € 24.000,00 excl. btw of € 29.040,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Gemeente Sint-Stevens-Woluwe), raming: € 24.000,00 excl. btw of € 29.040,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Gemeente Sint-Stevens-Woluwe), raming: € 24.000,00 excl. btw of € 29.040,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Gemeente Sint-Stevens-Woluwe), raming: € 24.000,00 excl. btw of € 29.040,00 incl. 21% btw;
* Perceel 3 (Gemeente Sterrebeek), raming: € 19.700,00 excl. btw of € 23.837,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Gemeente Sterrebeek), raming: € 19.700,00 excl. btw of € 23.837,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Gemeente Sterrebeek), raming: € 19.700,00 excl. btw of € 23.837,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Gemeente Sterrebeek), raming: € 19.700,00 excl. btw of € 23.837,00 incl. 21% btw;
* Perceel 4 (Gemeente Nossegem), raming: € 6.200,00 excl. btw of € 7.502,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Gemeente Nossegem), raming: € 6.200,00 excl. btw of € 7.502,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Gemeente Nossegem), raming: € 6.200,00 excl. btw of € 7.502,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Gemeente Nossegem), raming: € 6.200,00 excl. btw of € 7.502,00 incl. 21% btw;
Overwegende dat de totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 291.600,00 excl. btw of € 352.836,00 incl. 21% btw;
Overwegende dat percelen 1, 2, 3 en 4 worden afgesloten voor een duur van 12 maanden;
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure;
Overwegende dat deze raming de limieten van de Europese bekendmaking overschrijdt;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d.7 oktober 2024, punt CBS/2024/2611, houdende : “Gewoon onderhoud van grasstroken en grasperken in gemeente Zaventem 2025 - 2028. Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze”;
Gehoord het College van Burgemeester en Schepenen.
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36 en artikel 57;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De gemeenteraad keurt het bestek en de raming voor de opdracht “Gewoon onderhoud van grasstroken en grasperken in gemeente Zaventem 2025 - 2028” goed.
Overwegende dat in het kader van de opdracht “Gewoon groenonderhoud grasperken, groenstroken, wandelpaden, fietsverbindingen e.a - in Groot Zaventem 2025 tot en met 2028” een bestek met nr. CAD/2024/833/OMG/GRO/1753 werd opgesteld door de Centrale Aankoopdienst;
Overwegende dat deze opdracht als volgt is opgedeeld:
* Perceel 1 (Wijk Havidal Wijk Havidal), raming: € 22.627,50 excl. btw of € 27.379,28 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Wijk Havidal Wijk Havidal), raming: € 22.627,50 excl. btw of € 27.379,28 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Wijk Havidal Wijk Havidal), raming: € 22.627,50 excl. btw of € 27.379,28 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Wijk Havidal Wijk Havidal), raming: € 22.627,50 excl. btw of € 27.379,28 incl. 21% btw;
* Perceel 2 (Park Zeenstraat. ), raming: € 19.687,50 excl. btw of € 23.821,88 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Park Zeenstraat. ), raming: € 19.687,50 excl. btw of € 23.821,88 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Park Zeenstraat. ), raming: € 19.687,50 excl. btw of € 23.821,88 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Park Zeenstraat. ), raming: € 19.687,50 excl. btw of € 23.821,88 incl. 21% btw;
* Perceel 3 (Park Derscheid ), raming: € 18.712,50 excl. btw of € 22.642,13 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Park Derscheid ), raming: € 18.712,50 excl. btw of € 22.642,13 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Park Derscheid ), raming: € 18.712,50 excl. btw of € 22.642,13 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Park Derscheid ), raming: € 18.712,50 excl. btw of € 22.642,13 incl. 21% btw;
* Perceel 4 (Sterrebeekstraat ), raming: € 12.967,50 excl. btw of € 15.690,68 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Sterrebeekstraat ), raming: € 12.967,50 excl. btw of € 15.690,68 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Sterrebeekstraat ), raming: € 12.967,50 excl. btw of € 15.690,68 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Sterrebeekstraat ), raming: € 12.967,50 excl. btw of € 15.690,68 incl. 21% btw;
* Perceel 5 (Park Stockmansmolen), raming: € 7.425,00 excl. btw of € 8.984,25 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Park Stockmansmolen), raming: € 7.425,00 excl. btw of € 8.984,25 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Park Stockmansmolen), raming: € 7.425,00 excl. btw of € 8.984,25 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Park Stockmansmolen), raming: € 7.425,00 excl. btw of € 8.984,25 incl. 21% btw;
* Perceel 6 (Omgeving Kerk SSW), raming: € 13.325,30 excl. btw of € 16.123,61 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Omgeving Kerk SSW), raming: € 13.325,30 excl. btw of € 16.123,61 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Omgeving Kerk SSW), raming: € 13.325,30 excl. btw of € 16.123,61 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Omgeving Kerk SSW), raming: € 13.325,30 excl. btw of € 16.123,61 incl. 21% btw;
* Perceel 7 (Hazenlaan), raming: € 4.852,50 excl. btw of € 5.871,53 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Hazenlaan), raming: € 4.852,50 excl. btw of € 5.871,53 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Hazenlaan), raming: € 4.852,50 excl. btw of € 5.871,53 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Hazenlaan), raming: € 4.852,50 excl. btw of € 5.871,53 incl. 21% btw;
* Perceel 8 (Carpoolparking Nossegem ), raming: € 5.317,50 excl. btw of € 6.434,18 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Carpoolparking Nossegem ), raming: € 5.317,50 excl. btw of € 6.434,18 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Carpoolparking Nossegem ), raming: € 5.317,50 excl. btw of € 6.434,18 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Carpoolparking Nossegem ), raming: € 5.317,50 excl. btw of € 6.434,18 incl. 21% btw;
* Perceel 9 (Tramlaan ), raming: € 11.512,50 excl. btw of € 13.930,13 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Tramlaan ), raming: € 11.512,50 excl. btw of € 13.930,13 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Tramlaan ), raming: € 11.512,50 excl. btw of € 13.930,13 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Tramlaan ), raming: € 11.512,50 excl. btw of € 13.930,13 incl. 21% btw;
* Perceel 10 (Hippodroomlaan), raming: € 12.360,00 excl. btw of € 14.955,60 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Hippodroomlaan), raming: € 12.360,00 excl. btw of € 14.955,60 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Hippodroomlaan), raming: € 12.360,00 excl. btw of € 14.955,60 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Hippodroomlaan), raming: € 12.360,00 excl. btw of € 14.955,60 incl. 21% btw;
* Perceel 11 (School SSW), raming: € 7.845,00 excl. btw of € 9.492,45 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (School SSW), raming: € 7.845,00 excl. btw of € 9.492,45 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (School SSW), raming: € 7.845,00 excl. btw of € 9.492,45 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (School SSW), raming: € 7.845,00 excl. btw of € 9.492,45 incl. 21% btw;
* Perceel 12 (OCMW) , raming: € 21.957,50 excl. btw of € 26.568,58 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Perceel 12 (OCMW) ), raming: € 21.957,50 excl. btw of € 26.568,58 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Perceel 12 (OCMW) ), raming: € 21.957,50 excl. btw of € 26.568,58 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Perceel 12 (OCMW) ), raming: € 21.957,50 excl. btw of € 26.568,58 incl. 21% btw;
* Perceel 13 (Wijk Fazantenlaan/Patrijzenlaan), raming: € 10.035,00 excl. btw of € 12.142,35 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Wijk Fazantenlaan/Patrijzenlaan), raming: € 10.035,00 excl. btw of € 12.142,35 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Wijk Fazantenlaan/Patrijzenlaan), raming: € 10.035,00 excl. btw of € 12.142,35 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Wijk Fazantenlaan/Patrijzenlaan), raming: € 10.035,00 excl. btw of € 12.142,35 incl. 21% btw;
* Perceel 14 ( Du Roy de Blicqylaan), raming: € 21.550,00 excl. btw of € 26.075,50 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Perceel 14 ( Du Roy de Blicqylaan)), raming: € 21.550,00 excl. btw of € 26.075,50 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Perceel 14 ( Du Roy de Blicqylaan)), raming: € 21.550,00 excl. btw of € 26.075,50 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Perceel 14 ( Du Roy de Blicqylaan)), raming: € 21.550,00 excl. btw of € 26.075,50 incl. 21% btw;
* Perceel 15 (Eversestraat), raming: € 3.260,00 excl. btw of € 3.944,60 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Eversestraat), raming: € 3.260,00 excl. btw of € 3.944,60 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Eversestraat), raming: € 3.260,00 excl. btw of € 3.944,60 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Eversestraat), raming: € 3.260,00 excl. btw of € 3.944,60 incl. 21% btw;
* Perceel 16 (Rode Cité), raming: € 20.000,00 excl. btw of € 24.200,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Rode Cité), raming: € 20.000,00 excl. btw of € 24.200,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Rode Cité), raming: € 20.000,00 excl. btw of € 24.200,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Rode Cité), raming: € 20.000,00 excl. btw of € 24.200,00 incl. 21% btw;
* Perceel 17 (Ikaros), raming: € 26.430,00 excl. btw of € 31.980,30 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Ikaros), raming: € 26.430,00 excl. btw of € 31.980,30 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Ikaros), raming: € 26.430,00 excl. btw of € 31.980,30 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Ikaros), raming: € 26.430,00 excl. btw of € 31.980,30 incl. 21% btw;
* Perceel 18 (Watertorenlaan), raming: € 16.324,55 excl. btw of € 19.752,71 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Watertorenlaan), raming: € 16.324,55 excl. btw of € 19.752,71 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Watertorenlaan), raming: € 16.324,55 excl. btw of € 19.752,71 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Watertorenlaan), raming: € 16.324,55 excl. btw of € 19.752,71 incl. 21% btw;
* Perceel 19 ( Alex Feldheimstraat ), raming: € 12.158,30 excl. btw of € 14.711,54 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 ( Alex Feldheimstraat ), raming: € 12.158,30 excl. btw of € 14.711,54 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 ( Alex Feldheimstraat ), raming: € 12.158,30 excl. btw of € 14.711,54 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 ( Alex Feldheimstraat ), raming: € 12.158,30 excl. btw of € 14.711,54 incl. 21% btw;
* Perceel 20 (Olmenstraat), raming: € 15.687,50 excl. btw of € 18.981,88 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Olmenstraat), raming: € 15.687,50 excl. btw of € 18.981,88 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Olmenstraat), raming: € 15.687,50 excl. btw of € 18.981,88 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Olmenstraat), raming: € 15.687,50 excl. btw of € 18.981,88 incl. 21% btw;
* Perceel 21 ( Mariadal ), raming: € 23.472,50 excl. btw of € 28.401,73 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 ( Mariadal ), raming: € 23.472,50 excl. btw of € 28.401,73 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 ( Mariadal ), raming: € 23.472,50 excl. btw of € 28.401,73 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 ( Mariadal ), raming: € 23.472,50 excl. btw of € 28.401,73 incl. 21% btw;
* Perceel 22 (Omgeving Klein kerkje), raming: € 13.328,30 excl. btw of € 16.127,24 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Omgeving Klein kerkje), raming: € 13.328,30 excl. btw of € 16.127,24 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Omgeving Klein kerkje), raming: € 13.328,30 excl. btw of € 16.127,24 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Omgeving Klein kerkje), raming: € 13.328,30 excl. btw of € 16.127,24 incl. 21% btw;
* Perceel 23 (Jagerstraat), raming: € 14.995,79 excl. btw of € 18.144,91 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Jagerstraat), raming: € 14.995,79 excl. btw of € 18.144,91 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Jagerstraat), raming: € 14.995,79 excl. btw of € 18.144,91 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Jagerstraat), raming: € 14.995,79 excl. btw of € 18.144,91 incl. 21% btw;
* Perceel 24 (Acht Bunderstraat), raming: € 19.430,00 excl. btw of € 23.510,30 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Acht Bunderstraat), raming: € 19.430,00 excl. btw of € 23.510,30 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Acht Bunderstraat), raming: € 19.430,00 excl. btw of € 23.510,30 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Acht Bunderstraat), raming: € 19.430,00 excl. btw of € 23.510,30 incl. 21% btw;
* Perceel 25 (Bremberg fietspad), raming: € 17.088,74 excl. btw of € 20.677,38 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Bremberg fietspad), raming: € 17.088,74 excl. btw of € 20.677,38 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Bremberg fietspad), raming: € 17.088,74 excl. btw of € 20.677,38 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Bremberg fietspad), raming: € 17.088,74 excl. btw of € 20.677,38 incl. 21% btw;
* Perceel 26 (Korenveld, Haverveld), raming: € 10.118,30 excl. btw of € 12.243,14 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Korenveld, Haverveld), raming: € 10.118,30 excl. btw of € 12.243,14 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Korenveld, Haverveld), raming: € 10.118,30 excl. btw of € 12.243,14 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Korenveld, Haverveld), raming: € 10.118,30 excl. btw of € 12.243,14 incl. 21% btw;
* Perceel 27 (Vilvoordelaan), raming: € 9.500,00 excl. btw of € 11.495,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Vilvoordelaan), raming: € 9.500,00 excl. btw of € 11.495,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Vilvoordelaan), raming: € 9.500,00 excl. btw of € 11.495,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Vilvoordelaan), raming: € 9.500,00 excl. btw of € 11.495,00 incl. 21% btw;
* Perceel 28 (Doggeweg, Lindestraat), raming: € 7.200,00 excl. btw of € 8.712,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Doggeweg, Lindestraat), raming: € 7.200,00 excl. btw of € 8.712,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Doggeweg, Lindestraat), raming: € 7.200,00 excl. btw of € 8.712,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Doggeweg, Lindestraat), raming: € 7.200,00 excl. btw of € 8.712,00 incl. 21% btw;
* Perceel 29 (parking Quitmannplein), raming: € 7.100,00 excl. btw of € 8.591,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (parking Quitmannplein), raming: € 7.100,00 excl. btw of € 8.591,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (parking Quitmannplein), raming: € 7.100,00 excl. btw of € 8.591,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (parking Quitmannplein), raming: € 7.100,00 excl. btw of € 8.591,00 incl. 21% btw;
* Perceel 30 ('s Gravenveld/Taymansstraat), raming: € 5.850,00 excl. btw of € 7.078,50 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 ('s Gravenveld/Taymansstraat), raming: € 5.850,00 excl. btw of € 7.078,50 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 ('s Gravenveld/Taymansstraat), raming: € 5.850,00 excl. btw of € 7.078,50 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 ('s Gravenveld/Taymansstraat), raming: € 5.850,00 excl. btw of € 7.078,50 incl. 21% btw;
* Perceel 31 (Maalderij + parking), raming: € 7.400,00 excl. btw of € 8.954,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Maalderij + parking), raming: € 7.400,00 excl. btw of € 8.954,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Maalderij + parking), raming: € 7.400,00 excl. btw of € 8.954,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Maalderij + parking), raming: € 7.400,00 excl. btw of € 8.954,00 incl. 21% btw;
* Perceel 32 (Pootstraat), raming: € 2.500,00 excl. btw of € 3.025,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Pootstraat), raming: € 2.500,00 excl. btw of € 3.025,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Pootstraat), raming: € 2.500,00 excl. btw of € 3.025,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Pootstraat), raming: € 2.500,00 excl. btw of € 3.025,00 incl. 21% btw;
* Perceel 33 (Parking Kortestraat ), raming: € 2.500,00 excl. btw of € 3.025,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Parking Kortestraat ), raming: € 2.500,00 excl. btw of € 3.025,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Parking Kortestraat ), raming: € 2.500,00 excl. btw of € 3.025,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Parking Kortestraat ), raming: € 2.500,00 excl. btw of € 3.025,00 incl. 21% btw;
* Perceel 34 (Boereboomlaan + Kersenberg), raming: € 3.300,00 excl. btw of € 3.993,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Boereboomlaan + Kersenberg), raming: € 3.300,00 excl. btw of € 3.993,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 2 (Boereboomlaan + Kersenberg), raming: € 3.300,00 excl. btw of € 3.993,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 3 (Boereboomlaan + Kersenberg), raming: € 3.300,00 excl. btw of € 3.993,00 incl. 21% btw;
Overwegende dat de totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 1.711.277,12 excl. btw of € 2.070.645,52 incl. 21% btw;
Overwegende dat percelen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 en 34 worden afgesloten voor een duur van 12 maanden;
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure;
Overwegende dat deze raming de limieten van de Europese bekendmaking overschrijdt;
Overwegende dat het een gezamenlijke opdracht betreft waarbij het aangewezen is dat Gemeente Zaventem de procedure zal voeren en in naam van OCMW Zaventem bij de gunning van de opdracht zal optreden;
Overwegende dat gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 7 oktober 2024, punt 50189, houdende : “Gewoon groenonderhoud grasperken, groenstroken, wandelpaden, fietsverbindingen e.a - in Groot Zaventem 2025 tot en met 2028. Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze”;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36 en artikel 57, en inzonderheid artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
De gemeenteraad verleent haar goedkeuring aan het bestek en de raming van de opdracht “Gewoon groenonderhoud grasperken, groenstroken, wandelpaden, fietsverbindingen e.a - in Groot Zaventem 2025 tot en met 2028”.
Het budget van 2025 van kerkfabriek Sint-Pancratius past op vlak van gemeentelijke toelage binnen het MJP 2020-2025: €0 exploitatietoelage en €0 investeringstoelage.
Het budget van 2025 van kerkfabriek Sint-Stefaan past op vlak van gemeentelijke toelage binnen het MJP 2020-2025: €0 exploitatietoelage en €0 investeringstoelage (was €23 000 = -€23 000) .
Het budget van 2025 van kerkfabriek Sint-Lambertus past op vlak van gemeentelijke toelage binnen het MJP 2020-2025: €0 exploitatietoelage en €0 investeringstoelage.
Het budget van 2025 van kerkfabriek Sint-Jozef past op vlak van gemeentelijke toelage niet binnen het MJP 2020-2025: €13 860,86 exploitatietoelage (was €32 047,39 = -€-18 186,53) en €222 732,00 investeringstoelage (was €0 = +€222 732,00)
Het budget van 2025 van kerkfabriek Sint-Martinus past op vlak van gemeentelijke toelage binnen het MJP 2020-2025: €0 exploitatietoelage en €0 investeringstoelage
Gelet op het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erediensten, inzonderheid artikel 43;
Gelet op het bijgaand overzicht van de gevraagde gemeentelijke toelage door de kerkfabrieken;
Gelet op het gecoördineerd indienen door het CKB van de budgetten 2025 op 19/09;
Gelet op het gunstig advies van het reprenstatief orgaan met betrekking tot de budgetten 2025.
De gemeenteraad neemt kennis van de budgetten 2025 van de kerkfabrieken en verleent haar goedkeuring aan het budget 2025 van de kerkfabriek St. Jozef.
Overwegende dat de toelage aan de vzw Natuurpunt 250 EURO bedraagt per dienstjaar en berust op de volgende objectieve gronden : de plaatselijke kern van deze vzw zorgt voor het natuurbeheer van enkel gemeentelijke groengebieden
Gelet op de collegebeslissing d.d. 07 oktober 2024, punt CBS/2024/2576 waarbij het schepencollege akkoord gaat om een toelage van 250 EURO aan Natuurpunt toe te kennen;
Gelet op het feit dat de nodige kredieten zijn ingeschreven onder artikel 2024/64920301/grond/0349 van het budget 2024;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 mei 2012 houdende de definitie van dagelijks bestuur, waarbij de gemeenteraad de bevoegdheid aan het College delegeert om over de toelagen aan derden onder de vorm van een financiële tegemoetkoming van maximum 2.500 EURO te beslissen;
Gelet op artikel 57 § 2 van het gemeentedecreet waarbij het College de bevoegdheid uitoefent die krachtens artikel 43, -1 aan haar is toevertrouwd;
Gelet op de wet van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 30 maart 2009 over het algemeen toelagereglement waarin beslist wordt welke artikels van de wet van 14 november 1983 van toepassing zijn;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen op besluiten van de provinciale en gemeentelijke overheden en O.C.M.W’s en de omzendbrief BA 200/08 van 17 november 2000;
Gelet op de cultuurpactwetgeving van 16 juli 1973 en het cultuurdecreet van 28 januari 1974;
De gemeenteraad besluit om de jaarlijkse toelage van 250,00 EURO aan VZW Natuurpunt uit te betalen.
Overwegende dat in het kader van de opdracht “Raamovereenkomst - aanstellen van een EDTC - wettelijke en technische keuringen voor de gemeente, AGB, OCMW (2025-2028) ref 1739” een bestek met nr. CAD/2024/817/1739/TD werd opgesteld door de Centrale Aankoopdienst;
Overwegende dat deze opdracht als volgt is opgedeeld:* Basisopdracht (Veiligheidscontroles voor Gemeente, AGB Zaventem en het OCMW), raming: € 60.182,28 excl. btw of € 72.820,56 incl. 21% btw;* Verlenging 1 (Veiligheidscontroles voor Gemeente, AGB Zaventem en het OCMW), raming: € 60.182,28 excl. btw of € 72.820,56 incl. 21% btw;* Verlenging 2 (Veiligheidscontroles voor Gemeente, AGB Zaventem en het OCMW), raming: € 60.182,28 excl. btw of € 72.820,56 incl. 21% btw;* Verlenging 3 (Veiligheidscontroles voor Gemeente, AGB Zaventem en het OCMW), raming: € 60.182,28 excl. btw of € 72.820,56 incl. 21% btw;
Overwegende dat de totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 240.729,12 excl. btw of € 291.282,24 incl. 21% btw;
Overwegende dat de opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 12 maanden;
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure;
Overwegende dat het bestuur bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet beschikte over de exact benodigde hoeveelheden;
Overwegende dat deze raming de limieten van de Europese bekendmaking overschrijdt;
Overwegende dat Gemeente Zaventem optreedt als aankoopcentrale voor Autonoom Gemeentebedrijf Zaventem en OCMW Zaventem bij de gunning en de uitvoering van de opdracht;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36 en artikel 57, en inzonderheid artikel 2, 6° en 7°a (de aanbestedende overheid verricht gecentraliseerde aankoopactiviteiten voor de verwerving van leveringen of diensten die bestemd zijn voor aanbesteders) en artikel 43;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Gelet op de beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen d.d. 7 oktober 2024, punt CBS/2024/2619, houdende : “Raamovereenkomst - aanstellen van een EDTC - wettelijke en technische keuringen voor de gemeente, AGB, OCMW (2025-2028) ref 1739. Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze”;
De gemeenteraad gaat akkoord met het bestek en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst - aanstellen van een EDTC - wettelijke en technische keuringen voor de gemeente, AGB, OCMW (2025-2028).
De voorzitter sluit de zitting op 21/10/2024 om 20:38.
Namens Gemeenteraad,
Véronique Janssens
Algemeen Directeur
Natalie Miseur
Voorzitter