Mon 27/01/2025 - 19:30 Raadszaal
Kennisname verslag bijzondere algemene vergadering d.d. 15 november 2024 van Logo Zenneland en mededeling dat er op 29 april 2025 overdag een evenement "Gezondheidsmakers Halle-Vilvoorde" plaats zal vinden.
Kennisname van het verslag van de bijzondere algemene vergadering van Haviland d.d. 27 november 2024.
Verslag van de BAV van Iverlek d.d. 12 november 2024.
Beleidsverklaring
Via mail vraagt Poolstok om voor de zittingen van de algemene vergaderingen een effectief en plaatsvervangend vertegenwoordiger aan te duiden voor deze legislatuur uiterlijk voor 31 januari 2025.
Eveneens melden ze dat een eerstvolgende vergadering zal doorgaan op 06 juni 2025.
Raamovereenkomst voor aankoop van kantoorbenodigdheden en papierwaren voor Gemeente, Politie, AGB en OCMW instap bij TMVS Creat - Goedkeuring gunning en lastvoorwaarden
Vacantverklaring van de voltijdse functie van algemeen directeur
Door de start van de legislatuur moeten de afgevaardigden voor de Raad van Bestuur van IGS NoordRand opnieuw aangeduid worden voor de komende 6 jaar.
De eigenaar, dewelke in 2022 de gemeentelijke sociale kavel Wijngaardstraat 5A had gekocht, laat via zijn notaris (notaris Bertrand Nerincx) en de notaris van de gemeente (notaris Vanhalewyn & Flamant) weten dat hij het bouwperceel (bouwlot 1 – huisnummer 5A) van de gemeentelijke verkaveling Wijngaardstraat wenst te verkopen. Het is voor hem, ondanks de bouwverplichting, momenteel onmogelijk om er te bouwen door omstandigheden. Aangezien deze in het jaar 2022 aangekochte kavel niet mag vervreemd worden gedurende een periode van tien jaar, treedt het gemeentelijk reglement in werking. De gemeente zal overeenkomstig de bepalingen van het gemeentelijk reglement hoger vermelde bouwkavel opnieuw inkopen tegen de teruggave van de oorspronkelijke koopprijs (in dit geval dus € 144.000,00), verhoogd met de indexering volgens de gezondheidsindex. Volgens de bepalingen van het gemeentelijk reglement voor de verkoop van de kavels uit gemeentelijke verkavelingen zijn de kosten van de aankoop en wederaankoop ten laste van de huidige eigenaar. De raad wordt, op voordracht van het College van Burgemeester en Schepenen, verzocht akkoord te gaan met deze wederaankoop zodat de authentieke akte kan verleden worden voor notaris Laurence Flamant (notaris met standplaats te Kraainem) en notaris Bertrand Nerincx (notaris met standplaats te Brussel).
De GR duidt volgende leden aan voor de toewijzingsraad:
- Bart Dewandeleer - Bruno Depondt
- Hamid Akaychouch - Leen Verrijssen.
-> voorstel werd goedgekeurd door cbs dd. 13/01/2025
Op 25 november 2019 werd de belasting op de opslagplaatsen voor schroot en op de autowrakken voor de aanslagjaren 2020-2025 goedgekeurd. Het is noodzakelijk om het belastingreglement op de opslagplaatsen voor schroot en op de autowrakken bij te stellen naar aanleiding van de gewijzigde bepaling van artikel 7 van het Decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie en gemeentebelastingen om het zo correct mogelijk te kunnen toepassen. Bijgevolg wordt een uiterste aangiftedatum waartegen een aangifte moet worden ingediend opgenomen in het belastingreglement.
Elke belastingplichtige zal jaarlijks ten laatste op 15 januari van het jaar volgend op het aanslagjaar een aangifte moeten indienen bij het gemeentebestuur op een door het gemeentebestuur voorgeschreven aangifteformulier. Als aangiftedatum geldt de postdatum of, bij afgifte, de datum vermeld op het ontvangstbewijs. Ingeval van verzending via e-mail geldt de datum van de elektronische verzending als datum van indiening van de aangifte. Valt de uiterste indieningsdatum op een zaterdag, een zondag of een wettelijke feestdag, dan wordt de vervaldag verplaatst naar de eerstvolgende werkdag. Een belastingplichtige die niet spontaan een aangifteformulier heeft gekregen kan dit op eenvoudig verzoek bekomen bij het gemeentebestuur of downloaden van de gemeentelijke website. Het niet spontaan verkrijgen van een aangifteformulier ontslaat de belastingplichtige niet van de belasting.
Op 16 december 2019 werd de belasting op de drijfkracht voor de aanslagjaren 2020-2025 goedgekeurd. Het is noodzakelijk om het belastingreglement op de drijfkracht bij te stellen naar aanleiding van de gewijzigde bepaling van artikel 7 van het Decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie en gemeentebelastingen om het zo correct mogelijk te kunnen toepassen. Bijgevolg wordt een uiterste aangiftedatum waartegen een aangifte moet worden ingediend opgenomen in het belastingreglement.
Elke belastingplichtige zal jaarlijks ten laatste op 28 februari van het jaar volgend op het aanslagjaar een aangifte moeten indienen bij het gemeentebestuur op een door het gemeentebestuur voorgeschreven aangifteformulier. Als aangiftedatum geldt de postdatum of, bij afgifte, de datum vermeld op het ontvangstbewijs. Ingeval van verzending via e-mail of via digitaal loket geldt de datum van de elektronische verzending als datum van indiening van de aangifte. Valt de uiterste indieningsdatum op een zaterdag, een zondag of een wettelijke feestdag, dan wordt de vervaldag verplaatst naar de eerstvolgende werkdag. Een belastingplichtige die niet spontaan een aangifteformulier heeft gekregen kan dit op eenvoudig verzoek bekomen bij het gemeentebestuur, downloaden van de gemeentelijke website of indienen via het digitaal loket https://www.zaventem.be/aangifte-belasting-drijfkracht. Het niet spontaan verkrijgen van een aangifteformulier ontslaat de belastingplichtige niet van de belasting.
Op 25 november 2019 werd de belasting op vaste en mobiele reclameconstructies voor de aanslagjaren 2020-2025 goedgekeurd. Het is noodzakelijk om het belastingreglement op vaste en mobiele reclameconstructies bij te stellen naar aanleiding van de gewijzigde bepaling van artikel 7 van het Decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie en gemeentebelastingen om het zo correct mogelijk te kunnen toepassen. Bijgevolg wordt een uiterste aangiftedatum waartegen een aangifte voor de vaste reclameconstructies moet worden ingediend opgenomen in het belastingreglement.
Voor vaste reclameconstructies zal elke belastingplichtige jaarlijks ten laatste op 15 september van het aanslagjaar een aangifte moeten indienen bij het gemeentebestuur op een door het gemeentebestuur voorgeschreven aangifteformulier. Als aangiftedatum geldt de postdatum of, bij afgifte, de datum vermeld op het ontvangstbewijs. Ingeval van verzending via e-mail of via digitaal loket geldt de datum van de elektronische verzending als datum van indiening van de aangifte. Valt de uiterste indieningsdatum op een zaterdag, een zondag of een wettelijke feestdag, dan wordt de vervaldag verplaatst naar de eerstvolgende werkdag. Een belastingplichtige die niet spontaan een aangifteformulier heeft gekregen kan dit op eenvoudig verzoek bekomen bij het gemeentebestuur of downloaden van de gemeentelijke website. De aangifte kan ook ingediend worden via het digitaal loket (gemeentelijke website) https://www.zaventem.be/aangifte-belasting-reclameconstructies. Het niet spontaan verkrijgen van een aangifteformulier ontslaat de belastingplichtige niet van de belasting.
Derdebetalingsregeling AGB Zaventem